Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.I:Sosyal Psikoloji | SBE 407 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin tarihsel gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yükleme Teorilerini ifade eder. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Saldırganlık ve nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Özveri ve faydalarını değerlendir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Tutumlar ve tutum Değişimleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Grup Dinamiğini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | İlgili kısımlar okunacaktır. |
2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | İlgili kısımlar okunacaktır. |
3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | İlgili kısımlar okunacaktır. |
4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | İlgili kısımlar okunacaktır. |
5 | Sosyal Algı | İlgili kısımlar okunacaktır. |
6 | Yükleme Teorisi | İlgili kısımlar okunacaktır. |
7 | Dönem Içi Vize | |
8 | Saldırganlık | İlgili kısımlar okunacaktır. |
9 | Arasınav | İlgili kısımlar okunacaktır. |
10 | Özveri | İlgili kısımlar okunacaktır. |
11 | Tutum Değişimi | İlgili kısımlar okunacaktır. |
12 | Sosyal Etki Ve Uyma | İlgili kısımlar okunacaktır. |
13 | Bilişsel Çelişki | İlgili kısımlar okunacaktır. |
14 | Grup Dinamiği, Genel Düzenleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1]Kağıtçıbaşı, Çiğdem,(1992),İnsan ve İnsanlar,İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin tarihsel gelişimini değerlendirir. | |||||||||||
2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||||||||||
3 | Yükleme Teorilerini ifade eder. | |||||||||||
4 | Saldırganlık ve nedenlerini açıklar. | |||||||||||
5 | Özveri ve faydalarını değerlendir. | |||||||||||
6 | Tutumlar ve tutum Değişimleri hakkında değerlendirme yapar | |||||||||||
7 | Grup Dinamiğini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |