Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
G.K Seç.II:Sos. Bilg. Eğt. Bilgisayar Tek. Kull. | SBE 214 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Amaç yaşamın her alanına girmiş olan bilgisayar teknolojilerini sosyal bilgiler derslerinde aktif olarak kullanabilmektir |
Dersin İçeriği | Bilgisayar Teknolojisi hakkında bilgi verme, Eğitim yazılımlarını kullanma, Web araçlarını kullanma, Slayt hazırlama, Animasyon hazırlama, İnternet ve bilgilerin güvenilirliği, Bilgisayar destekli eğitim |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar, İnternet ve teknoloji kavramlarını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
2 | Bilgisayar/İnternet destekli eğitim uygulamalarını kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Bilgisayar ve interneti sosyal bilgiler dersi ile ilişkilendirir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına uygun bilgisayar/internet destekli eğitim yazılım türünü seçer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | |
5 | Dersin içeriğine uygun materyal geliştirir. | Soru-Cevap, Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Bir materyalin sosyal bilgiler dersine uygunluğunu değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | sayfa 1-20 |
2 | Bilgisayar, Bilişim ve Teknoloji İlişikisi | sayfa 21-40 |
3 | Eğitim yazılımlarını kullanma | sayfa 41-60 |
4 | Eğitim uygulamalarını kullanma | sayfa 61-80 |
5 | Web araçlarını kullanma | sayfa 81-100 |
6 | Web 2.0 araçlarını kullanma | sayfa 101-120 |
7 | Slayt hazırlama | sayfa 121-140 |
8 | Ara sınav | |
9 | Animasyon hazırlama | sayfa 141-160 |
10 | Öğrenme nesnesi hazırlama | sayfa 161-180 |
11 | Öğrenme nesnesi hazırlama | sayfa 181-200 |
12 | İnternet ve bilgilerin güvenilirliği | sayfa 201-220 |
13 | Bilgisayar Destekli Eğitim | sayfa 221-240 |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | UNESCO (2002) Information and Communication Technology In Education, Curriculum For Schools And Programme of Teacher Development. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar, İnternet ve teknoloji kavramlarını açıklar. | |||||||||||
2 | Bilgisayar/İnternet destekli eğitim uygulamalarını kavrar. | |||||||||||
3 | Bilgisayar ve interneti sosyal bilgiler dersi ile ilişkilendirir. | |||||||||||
4 | Sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına uygun bilgisayar/internet destekli eğitim yazılım türünü seçer. | |||||||||||
5 | Dersin içeriğine uygun materyal geliştirir. | |||||||||||
6 | Bir materyalin sosyal bilgiler dersine uygunluğunu değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |