Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni ve Yakınçağ Tarihi | SBE 203 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni ve Yakınçağ da Avrupa, Asya, Afrika, Amerika Tarihi'den kesitler verilmesi. Türkiye'nin yakın çevresindeki var olan politikaları, küçülen dünyadaki devletlerarası ilişkileri anlamak, ileriye dönük politikalar üretebilmek, yakın dönemde ekonomik, sosyal, kültürel oluşumlar ve gelişmelerin tahliliyle Türkiye'nin bunlara yönelik politikalarını kavratarak bugünü analiz etmelerini kolaylaştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Feodalite'nin çöküşü, keşifler, sömürgecilik, rönesans, reform ve bu süreçlerin Avrupa'nın toplum, düşünce hayatı ve tarihindeki etkileri ve bu süreçte Dünya'nın diğer coğrafyalarının geçirdiği evreler. I. ve II. Dünya Savaşları, soğuk savaş dönemi ve sonrası gelişmeler, BM, NATO, Varşova Paktlarının kuruluşu, AET-Avrupa Birliği, SSCB'nin dağılması, Körfez Savaşı, 11 Eylül olayları, yeni bağımsız Türk devletlerinin kuruluşu ve gelişimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersin ana kaynaklarını tanır ve Orta çağda Avrupa Tarihi'ni analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Rönesans'ın Avrupa ve dolayısıyla dünya tarihine katkılarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sanayi Devrimi'nin ve Avrupa Aydınlanma'sının sosyolojik, felsefi, ekonomik temellerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | I. Dünya Savaşı ve sonrasındaki 1929 Ekonomik Bunalımının dünyaya etkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | II. Dünya Savaşı sebeplerini ve sonuçlarını analiz ederek savaş sonrası oluşan paktların dünya düzenine etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Bağımsız Türk Cumhuriyetlerinin kurulması ve gelişiminin Türkiye açısından önemini çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | 11 Eylül olayları ve değişen politikalar karşısında Türkiye?nin durumunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | XV.-XVI. yy.?larda İspanya, Portekiz, Rönesans, Reform, İngiltere, Germenler,V. Karl, İspanya,Birleşik Eyaletler(Hollanda). | |
2 | İngiltere, Fransa, XVI.-XVII Avrupa?da Savaşlar, Fransa?da Parlamento, Fransız İhtilali, Kuzey Amerika?da İngiliz ve Fransız İşgalleri. | |
3 | XVIII. YY? da ABD, Latin Amerika?da Bağımsızlık Savaşları, Sanayi Devrimleri, 1814-1914 Arası Fransa, 1848 Avrupa Devrimleri, Victoria Dönemi İngiltere, Devrimler Çağında İspanya ve Portekiz, Sosyalizm ve Sendikalizmin Doğuşu, Rusya?nın Yükselişi, Polony | |
4 | İtalyan ve Alman Birliği, Afrika?da ve Uzakdoğu?da Sömürgeleştirme, Ming ve Mançu Dönemlerinde Çin, Şogun ve Meici Dönemlerinde Japonya, ABD(1865-1918), Savaşa Doğru Avrupa(1900-1914), I. Dünya Savaşı. | |
5 | Devrimden Stalin?e Rusya, Ortadoğu, Uzakdoğu?da Sömürgelere İsyanlar, ABD(1918-1945), İtalya?da Faşizm, 1919 Ekonomi Buhranı. | |
6 | Nazi Almanya?sı, Sosyalist Hareketler, İspanya?da İç Savaş, II. Dünya Savaşına Doğru(1933-1939), II. Dünya Savaşı. | |
7 | Ara Sınav. | |
8 | Soğuk Savaş Dönemi BM?nin kurulması, NATO ve Varşova Paktları. | |
9 | Avrupa Birliği: Tarihsel Gelişimi, AET, Amaçları, Organları, Mali Kaynakları, Maastrich Anlaşması ve Avrupa Birliği. | |
10 | Türkiye-AB İlişkileri, Günümüzde ortaya çıkan ekonomik oluşumlar ve Türkiye: EFTA,NAFTA, KEİB. | |
11 | SSCB?nin dağılması, yeni kurulan Türk Cumhuriyetleri, Azerbaycan, Özbekistan. | |
12 | Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan. | |
13 | Körfez Savaşı ve bölgeye etkileri. | |
14 | 11 Eylül terör saldırısı ve dünyaya yansımaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Tanilli, S. (2007) Yüzyılların Gerçeği Ve Mirası, III, IV ve V. Ciltler, Alkım Yayınevi, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1- Armaoğlu, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1980), Ankara, 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dersin ana kaynaklarını tanır ve Orta çağda Avrupa Tarihi'ni analiz eder. | |||||||||||
2 | Rönesans'ın Avrupa ve dolayısıyla dünya tarihine katkılarını analiz eder. | |||||||||||
3 | Sanayi Devrimi'nin ve Avrupa Aydınlanma'sının sosyolojik, felsefi, ekonomik temellerini kavrar. | |||||||||||
4 | I. Dünya Savaşı ve sonrasındaki 1929 Ekonomik Bunalımının dünyaya etkilerini kavrar. | |||||||||||
5 | II. Dünya Savaşı sebeplerini ve sonuçlarını analiz ederek savaş sonrası oluşan paktların dünya düzenine etkilerini analiz eder. | |||||||||||
6 | Bağımsız Türk Cumhuriyetlerinin kurulması ve gelişiminin Türkiye açısından önemini çözümler. | |||||||||||
7 | 11 Eylül olayları ve değişen politikalar karşısında Türkiye?nin durumunu değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |