Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | IME 401 | 7 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kuramsal temelli derslerde edindiği kazanımları gerçek ortamda uygulaması ve matematik ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının, uygulama okullarında öğrencilerin matematiksel kavram gelişimlerini sağlayacak, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacakları düzeye gelmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders planı hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Ders materyallerini inceler ve alternatif materyaller üretir. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Sınıf içi etkinlikleri hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Sınıf içi etkinlikleri uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, | |
6 | Ölçme ve değerlendirme yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama okullarının ve staj gruplarının belirlenmesi | |
2 | Dönem planı hazırlama | |
3 | Ders gözlemi | |
4 | Farklı soru türlerinden oluşan ders planı hazırlama | |
5 | Farklı soru türlerinden oluşan ders planını uygulama | |
6 | Çalışma yaprağı/etkinlik içeren ders planı hazırlama | |
7 | Çalışma yaprağı/etkinlik içeren ders planını uygulama | |
8 | Grup etkinliği içeren ders planı hazırlama | |
9 | Grup etkinliği içeren ders planını uygulama | |
10 | Materyal destekli ders planı hazırlama | |
11 | Materyal destekli ders planını uygulama | |
12 | Klasik ve test sınav hazırlama | |
13 | Hazırlanan sınavı uygulama ve değerlendirme | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara |
Ders Kaynakları | Köksal, Dinçay. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Nobel Kitabevi. ISBN: 9786053950950 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ders planı hazırlar. | |||||||||||||||
2 | Ders materyallerini inceler ve alternatif materyaller üretir. | |||||||||||||||
3 | Sınıf içi etkinlikleri hazırlar. | |||||||||||||||
4 | Sınıf içi etkinlikleri uygular. | |||||||||||||||
5 | Ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar. | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
6 | Ölçme ve değerlendirme yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü | 249 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |