Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk.Seç. II: İlköğrt. Cebirsel Düşünmenin Gelişimi | IME 434 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerini geliştirmek ve öğrencilere cebirsel düşünmede rolü olan etmenleri anlatmak. |
Dersin İçeriği | Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar, Cebirsel muhakemenin gelişimi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi, Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif, Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı, Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları, Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cebir ve cebirsel düşünmeyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Cebir ve cebirsel düşünmenin önemini tartışır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Aritmetik ve cebir arasındaki farkı sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
5 | Cebir gelişiminde problem ve problem çözmenin rolünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar | |
2 | Cebirsel muhakemenin gelişimi | |
3 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi | |
4 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi | |
5 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme çözme perspektifi | |
6 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme çözme perspektifi | |
7 | Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif | |
8 | Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı | |
9 | Arasınav | |
10 | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları | |
11 | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları | |
12 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | |
13 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | |
14 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Blanton, M. L. (2008). Algebra and the elementary classroom. Transforming thinking, transforming practice. Portsmouth, N.H. : Heinemann. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cebir ve cebirsel düşünmeyi açıklar | |||||||||||||||
2 | Cebir ve cebirsel düşünmenin önemini tartışır. | |||||||||||||||
3 | Aritmetik ve cebir arasındaki farkı sorgular. | |||||||||||||||
4 | Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. | |||||||||||||||
5 | Cebir gelişiminde problem ve problem çözmenin rolünü açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |