Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk.Seç. II: İlköğrt. Cebirsel Düşünmenin Gelişimi IME 434 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerini geliştirmek ve öğrencilere cebirsel düşünmede rolü olan etmenleri anlatmak.

Dersin İçeriği

Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar, Cebirsel muhakemenin gelişimi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi, Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif, Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı, Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları, Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Cebir ve cebirsel düşünmeyi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Cebir ve cebirsel düşünmenin önemini tartışır. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Aritmetik ve cebir arasındaki farkı sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
5 Cebir gelişiminde problem ve problem çözmenin rolünü açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar
2 Cebirsel muhakemenin gelişimi
3 Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi
4 Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi
5 Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme çözme perspektifi
6 Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme çözme perspektifi
7 Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif
8 Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı
9 Arasınav
10 Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları
11 Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları
12 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi
13 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi
14 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Blanton, M. L. (2008). Algebra and the elementary classroom. Transforming thinking, transforming practice. Portsmouth, N.H. : Heinemann.
Kenney, P. A. ve Silver, E. A. (1997). Probing the foundations of algebra: Grade-4 pattern items in NAEP. Teaching Childeren Mathematics. 3, 268-274.
Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and Middle School Mathematics.5th ed-Boston: Allyn and Bacon.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. X
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Cebir ve cebirsel düşünmeyi açıklar
2 Cebir ve cebirsel düşünmenin önemini tartışır.
3 Aritmetik ve cebir arasındaki farkı sorgular.
4 Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
5 Cebir gelişiminde problem ve problem çözmenin rolünü açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 90
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5