Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk.Seç. II: Bilg. Destekli Matematik Öğrt. | IME 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra Çaylan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerini tanıtmak, matematik eğitiminde kullanılan güncel programın özelliklerini keşfederek matematiğe uygun aktiviteler hazırlatmak, öğrencilerin bilgisayar destekli eğitimin önemi, yararları ve sınırlılıkları hakkında geniş bilgi sahibi olmalarını sağlamak, geleneksel eğitim ve bilgisayar destekli eğitimdeki öğrenci ve öğretmen rollerini karşılaştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Matematik eğitiminde bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik eğitiminde dünyada kullanılan güncel yazılımların incelenmesi, sınıf ortamına uygun etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesini kavrar | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
2 | Bilgisayar destekli matematik öğretimi ortamını etkili bir şekilde tasarlar | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | |
3 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik eğitiminde bilgisayar teknolojileri ve ilgili temel kavramlar | |
2 | Güncel yazılımların tanıtılması | |
3 | Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesi ve teknik kullanımı | |
4 | Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesi ve teknik kullanımı | |
5 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
6 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
7 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
8 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
11 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
12 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
13 | Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tapan-Broutin, M.S. (2010). Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi (Cabri Geometri ile Dinamik Geometri Etkinlikleri). Ezgi Kitabevi Yayınları, ISBN.9789758606924. https://www.geogebra.org/materials/ https://static.geogebra.org/book/intro-en.pdf |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesini kavrar | 5 | ||||||||||||||
2 | Bilgisayar destekli matematik öğretimi ortamını etkili bir şekilde tasarlar | 5 | ||||||||||||||
3 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |