Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk.Seç. II: Bilg. Destekli Matematik Öğrt. IME 430 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra Çaylan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerini tanıtmak, matematik eğitiminde kullanılan güncel programın özelliklerini keşfederek matematiğe uygun aktiviteler hazırlatmak, öğrencilerin bilgisayar destekli eğitimin önemi, yararları ve sınırlılıkları hakkında geniş bilgi sahibi olmalarını sağlamak, geleneksel eğitim ve bilgisayar destekli eğitimdeki öğrenci ve öğretmen rollerini karşılaştırmaktır.

Dersin İçeriği

Matematik eğitiminde bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik eğitiminde dünyada kullanılan güncel yazılımların incelenmesi, sınıf ortamına uygun etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesini kavrar Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım,
2 Bilgisayar destekli matematik öğretimi ortamını etkili bir şekilde tasarlar Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası,
3 Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematik eğitiminde bilgisayar teknolojileri ve ilgili temel kavramlar
2 Güncel yazılımların tanıtılması
3 Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesi ve teknik kullanımı
4 Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesi ve teknik kullanımı
5 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
6 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
7 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
8 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
9 ARASINAV
10 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
11 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
12 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
13 Dinamik geometri yazılımları ile etkinlik tasarımı
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tapan-Broutin, M.S. (2010). Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi (Cabri Geometri ile Dinamik Geometri Etkinlikleri). Ezgi Kitabevi Yayınları, ISBN.9789758606924.

https://www.geogebra.org/materials/ 

https://static.geogebra.org/book/intro-en.pdf

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Dinamik geometri yazılım ortamının temel felsefesini kavrar 5
2 Bilgisayar destekli matematik öğretimi ortamını etkili bir şekilde tasarlar 5
3 Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Proje / Tasarım 1 5 5
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5