Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | BTE 210 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma. |
Dersin İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin önemini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitim teknolojisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygular. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Bilişim teknolojilerinin etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Eğitim ortamlarına ilişkin mesaj düzenleme ilkelerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirir. | Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Tartışma, | |
12 | Eğitimde bilgisayarın nasıl kullanıldığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanıtılması | |
2 | Materyalin eğitimdeki ve matematik eğitimindeki yeri ve önemi | |
3 | Materyal hazırlama ilkelerinin incelenmesi | |
4 | Matematik eğitiminde kullanılan materyal çeşitlerinin tanıtılması ve örnek materyallerin incelenmesi | |
5 | Çalışma kağıdı hazırlama | |
6 | Etkinlik hazırlama | |
7 | İki ve üç boyutlu materyal hazırlama ilkeleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dinamik yazılım programı olan Geogebra tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu | |
10 | Dinamik yazılım programı olan Geogebra uygulaması ve özgün öğretim tasarımlarının değerlendirilmesi | |
11 | Dinamik yazılım programı olan Cabri tanıtımı örnek bir öğretim tasarımının sunumu | |
12 | Dinamik yazılım programı olan Cabri uygulaması ve özgün öğretim tasarımlarının değerlendirilmesi | |
13 | Materyal değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. [2] Yelken, T. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. Ankara. [3] Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara. [4] Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin önemini analiz eder. | |||||||||||||||
2 | Eğitim teknolojisini tanımlar. | |||||||||||||||
3 | Eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygular. | |||||||||||||||
4 | Bilişim teknolojilerinin etkilerini tartışır. | |||||||||||||||
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları karşılaştırır. | |||||||||||||||
6 | Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||||||
7 | Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklar. | |||||||||||||||
8 | Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklar. | |||||||||||||||
9 | Eğitim ortamlarına ilişkin mesaj düzenleme ilkelerini sıralar. | |||||||||||||||
10 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflar. | |||||||||||||||
11 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirir. | |||||||||||||||
12 | Eğitimde bilgisayarın nasıl kullanıldığını açıklar. | |||||||||||||||
13 | Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |