Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik I | FBE 101 | 1 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ahmet B. Şenöz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziksel olayların anlaşılması. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. Temel mekanik bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Fizik ve Ölçme. Vektörler. Tek Boyutlu Hareket. İki Boyutlu Hareket. Hareket Kanunları. Dairesel Hareket. Statik Denge ve Esneklik. İş ve Enerji. Enerjinin Korunumu Çizgisel Momentum ve Çarpışmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Momentumun korunumu analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Enerjinin korunumu analiz eder. | Anlatım, | |
6 | Açısal momentumun korunumu analiz eder. | Tartışma, Anlatım, | |
7 | Fizik yasalarını anlar ve önemini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizik ve Ölçme | [3] sayfa 3-6 |
2 | Ölçme sonuçlarını değerlendirilmesi ve hata hesapları | [3] sayfa 5-9 |
3 | Vektörler-1 | [3] syf. 21-26 |
4 | Vektörler-2 | [3] Syf. 27-46 |
5 | Tek boyutlu hareket | [3] syf. 51-60 |
6 | İki boyutlu hareket | [3] Syf. 64-70 |
7 | Kütle ve kuvvet | [3] Syf. 79-86 |
8 | Arasınav | |
9 | Kütle ve ağırlık merkezi | [3] Syf. 82-86 |
10 | Hareket kanunları | [3] Syf. 86-88 |
11 | Statik denge ve esneklik | [3] Syf 93-101 |
12 | Kinetik ve potansiyel enerji | [3] Syf. 105-107 |
13 | Enerjinin korunumu | [3] Syf. 108-110 |
14 | Çizgisel momentum ve çarpısmalar | [3] Syf. 125-137 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Fizik ilkeleri 1; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. | |||||||||||||||
2 | Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. | |||||||||||||||
3 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. | |||||||||||||||
4 | Momentumun korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
5 | Enerjinin korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
6 | Açısal momentumun korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
7 | Fizik yasalarını anlar ve önemini yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 3 | 12 | 36 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |