Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri II IME 308 6 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser Günay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematik öğretiminde etkili yaklaşım ve yöntemleri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Özel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması.
Mikro öğretim çerçevesinde ders planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik öğretiminde uygun modellemeler kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
2 Matematik dersi öğretimi materyallerini tasarlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
3 Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde planlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
4 Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde uygular Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
5 Problem durumlarını sınıf düzeylerine uygun olacak şekilde değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Verilen kazanıma uygun çalışma yaprağı hazırlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: doğal sayılar, doğal sayılarda dört işlem
2 “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: kesirler, ondalık kesirler, yüzdeler ve kesirlerde dört işlem
3 “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: kesirler, ondalık kesirler, yüzdeler ve kesirlerde dört işlem
4 “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: bölünebilme kuralları, tam sayılar ve tam sayılarda dört işlem, üslü, kareköklü ve reel sayılar
5 “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: bölünebilme kuralları, tam sayılar ve tam sayılarda dört işlem, üslü, kareköklü ve reel sayılar
6 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
7 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
8 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
9 ARASINAV
10 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
11 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
12 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
13 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
14 Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Ders dökümanları

Ders Kaynakları

Altun, M. (2012). İlköğretim 2. kademe (6, 7, 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Burs: Alfa Aktüel yayınları.

Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Derya yayınları.

MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-8. sınıflar) . Ankara: MEB

Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013) İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed.  S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Matematik öğretiminde uygun modellemeler kullanır
2 Matematik dersi öğretimi materyallerini tasarlar
3 Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde planlar
4 Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde uygular
5 Problem durumlarını sınıf düzeylerine uygun olacak şekilde değerlendirir.
6 Verilen kazanıma uygun çalışma yaprağı hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 2 5 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6