Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri II | IME 308 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik öğretiminde etkili yaklaşım ve yöntemleri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminde uygun modellemeler kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Matematik dersi öğretimi materyallerini tasarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
3 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde planlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
4 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde uygular | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | Problem durumlarını sınıf düzeylerine uygun olacak şekilde değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Verilen kazanıma uygun çalışma yaprağı hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: doğal sayılar, doğal sayılarda dört işlem | |
2 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: kesirler, ondalık kesirler, yüzdeler ve kesirlerde dört işlem | |
3 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: kesirler, ondalık kesirler, yüzdeler ve kesirlerde dört işlem | |
4 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: bölünebilme kuralları, tam sayılar ve tam sayılarda dört işlem, üslü, kareköklü ve reel sayılar | |
5 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: bölünebilme kuralları, tam sayılar ve tam sayılarda dört işlem, üslü, kareköklü ve reel sayılar | |
6 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
7 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
8 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
9 | ARASINAV | |
10 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
11 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
12 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
13 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
14 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders dökümanları |
Ders Kaynakları | Altun, M. (2012). İlköğretim 2. kademe (6, 7, 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Burs: Alfa Aktüel yayınları. Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Derya yayınları. MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-8. sınıflar) . Ankara: MEB Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013) İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminde uygun modellemeler kullanır | |||||||||||||||
2 | Matematik dersi öğretimi materyallerini tasarlar | |||||||||||||||
3 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde planlar | |||||||||||||||
4 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde uygular | |||||||||||||||
5 | Problem durumlarını sınıf düzeylerine uygun olacak şekilde değerlendirir. | |||||||||||||||
6 | Verilen kazanıma uygun çalışma yaprağı hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |