Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk. Seç.I: Origami İle Matematik | IME 230 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Soyut kavramlar içerdiği için öğrenciler tarafından kavranması ve akılda tutulması zor olan matematik dersinin, origami yardımıyla görselleştirilmesini sağlamak ve şekiller arasındaki ilişkileri kavramalarına yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Origaminin tanımı, tarihi, çeşitleri, teknolojide kullanımı, çocuk gelişimine katkıları, Origamide işaretlerin anlamları, katlama teknikleri, temel formlar, Origami ile kağıdı 9 parçaya kadar eş bölebilme, doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demeti,iki boyutlu geometrik şekiller arası geçişler, 3-boyutlu katı cisimler elde etme, origami ile kesirlerin anlatımı, origami modelleri ile matematiksel ispatlar, simetri ve konikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katlama tekniklerini uygular. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
2 | İki boyutlu geometrik şekilleri tasarlar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
3 | Basit 3-boyutlu geometrik katı cisimleri oluşturur. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
4 | Origami ile kesirlerin anlatımını ifade eder. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
5 | Origami modelleri ile basit matematiksel ispatları açıklar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
6 | Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demetini origami ile yorumlar. | Anlatım, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Origamide kullanılan işaretlerin anlamları | |
2 | Katlama teknikleri | |
3 | Origami çeşitleri | |
4 | Temel formlar | |
5 | Kağıdı 9 parçaya kadar eş bölebilme | |
6 | Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demeti | |
7 | İki boyutlu geometrik şekiller arası geçişler | |
8 | Origami ve matematik ile 3-boyutlu katı cisimler elde etme | |
9 | Arasınav | |
10 | Origami ve matematik ile 3-boyutlu katı cisimler elde etme | |
11 | Origami ile kesirlerin anlatımı | |
12 | Origami modelleri ile matematiksel ispatlar | |
13 | Origami modelleri ile matematiksel ispatlar | |
14 | Simetri ve konikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tacer,N.,(2007). Origami 1-2-3, Gürer Yayınları. Hülya Gür, Matematik ve Origami, Nobel Yayınları |
Ders Kaynakları | Origami ile ilgili web siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Katlama tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
2 | İki boyutlu geometrik şekilleri tasarlar. | |||||||||||||||
3 | Basit 3-boyutlu geometrik katı cisimleri oluşturur. | |||||||||||||||
4 | Origami ile kesirlerin anlatımını ifade eder. | |||||||||||||||
5 | Origami modelleri ile basit matematiksel ispatları açıklar. | |||||||||||||||
6 | Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demetini origami ile yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |