Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analiz II | IME 202 | 4 | 4 + 2 | 5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İki değişkenli fonksiyonlar ve bu fonksiyonlarda limit, süreklilik, kısmi türev konuları ve uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak.İki katlı integral kavramını tanıtmak ve bunun alan ve hacim hesaplarına uygulamasını yapabilir hale getirmek. |
Dersin İçeriği | Çok değişkenli fonksiyon kavramı, fonksiyon tanım ve değer kümeleri, fonksiyon çizimleri.İki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı ve uygulamaları, süreklilik kavramı.İki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev,zincir kuralı,diferansiyel artma ve linearizasyon,lokal ekstremum değerleri, mutlak ekstremum değerleri ve uygulamaları, Lagrange çarpanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, limit kavramı konusundaki temel kuralları ifade eder ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, süreklilik, süreksizlik kavramlarını tanımlar. | Tartışma, Anlatım, | |
3 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, kısmi türev ve zincir kuralını ifade eder ve bunu problemlerde uygular. | Tartışma, Anlatım, | |
4 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, kısmi türev yardımıyla, fonksiyonların lineerleştirilmişini hesaplar ve yerel maksimum-minimum problemlerini çözer. | Tartışma, Anlatım, | |
5 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, Lagrange Çarpanları yardımı ile maksimum minimum problemlerini çözer. | Tartışma, Anlatım, | |
6 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, iki katlı integrali ifade eder ve bu kavramı alan, hacim hesaplarına uygular. | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çok değişkenli fonksiyon kavramı, fonksiyon tanım ve değer kümeleri, bazı fonksiyon çizimleri | |
2 | İki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı | |
3 | İki değişkenli fonksiyonlarda limit uygulamaları, süreklilik kavramı | |
4 | İki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev, lineerleştirme | |
5 | Zincir kuralı | |
6 | Zincir kuralı uygulamaları, kapalı fonksiyonların türevi | |
7 | Fonksiyonların ekstremum ve mutlak ekstremum noktaları | |
8 | Ekstremum problemleri ve çeşitli alanlarda uygulamaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Lagrange Çarpanları yöntemi ve uygulamaları | |
11 | Bölge dönüşümleri | |
12 | İki katlı integral | |
13 | İki katlı integral yardımı ile alan hesabı | |
14 | İki katlı integral yardımı ile hacim hesabı ve farklı uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Balcı M. (1997). Matematik Analiz, Cilt 2, Ankara. Balcı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, limit kavramı konusundaki temel kuralları ifade eder ve uygular. | |||||||||||||||
2 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, süreklilik, süreksizlik kavramlarını tanımlar. | |||||||||||||||
3 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, kısmi türev ve zincir kuralını ifade eder ve bunu problemlerde uygular. | |||||||||||||||
4 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, kısmi türev yardımıyla, fonksiyonların lineerleştirilmişini hesaplar ve yerel maksimum-minimum problemlerini çözer. | |||||||||||||||
5 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, Lagrange Çarpanları yardımı ile maksimum minimum problemlerini çözer. | |||||||||||||||
6 | İki değişkenli reel değerli fonksiyonlarda, iki katlı integrali ifade eder ve bu kavramı alan, hacim hesaplarına uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |