Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | EĞİTİM PROGRAMLARININ TEMEL KAVRAMLARINI KARŞILAŞTIRIR, EĞİTİM PROGRAMLARINI VE DERS PLANLARINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİÖĞRENİR VE ÇEŞİTLİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ, SINIFTA KULLANACAKLARI METOD VE STRATEJİLERİ BİLİR. |
Dersin İçeriği | Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ BİLİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ BİLİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ | Eğitim Programları ile ilgili kavramlar yazılı olarak teslim edilecek. |
2 | EĞİTİM PROGRAMI NASIL HAZIRLANIR? | Eğitim Programının nasıl hazırlandığı yazılı olarak teslim edilecek. |
3 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN PLANLANMASI | Öğretmenler tarafından yapılan planlar, araştırılacak, örnekleri derse getirilecek. |
4 | EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRMESİ | Eğitim Programlarının nasıl değerlendirildiği yazılı olarak teslim edilecek. |
5 | ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİ | Öğretme ve öğretme stratejileri yazılı olarak teslim edilecek. |
6 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | Modeller yazılı olarak teslim edilecek |
7 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ | Öğrenmenin genel ilkeleri yazılı olarak teslim edilecek. |
8 | BAŞLICA ÖĞRETME ?ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI | Öğrenme öğretme yaklaşımları kısaca yazılı olarak teslim edilecek. |
9 | ARA SINAV | |
10 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Öğretim yöntem ve tekliklerden geleneksel olanlar yazılı olarak teslim edilecek. |
11 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Çağdaş öğretim yöntem e teknikleri yazılı olarak teslim edilecek. |
12 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Öğretim Yöntem ve Tekniklerin genel bir değerlendirmesi yazılı olarak teslim edilecek. |
13 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI | Öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılmasında dikkat edeilmesi gereken hususlar yazılı olarak teslim edilecek. |
14 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI | İyi bir örnek geliştirilerek yazılı olarak teslim edilecek. |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR | |||||||||||||||
2 | EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ BİLİR | |||||||||||||||
3 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR | |||||||||||||||
4 | PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ BİLİR | |||||||||||||||
5 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR | |||||||||||||||
6 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR | |||||||||||||||
7 | METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |