Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik II | FBE 102 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. M. Emin MISIR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziksel olayların anlama. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Coulomb Kanunu,Elektrik alanlar.Elektrik potansiyeli. Sığa ve dielektrik. Akım ve direnç. Doğru akım devreleri.Kirchoff Kanunları.Elekromanyetik alanlar. Manyetik alan kaynakları. Faraday Kanunu. İndüktör. Alternatif akım devreleri. Elektromanyetik Dalgalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrostatiğin gelişimini ve elektrik yükünü tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Elektriksel kuvvet ve elektrik alanı, Potansiyel ve elektriksel enerjiyi yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Sığa, kondansatörler ve bağlanmayı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Akım ve direnç ile iletken,yalıtkan kavramlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Manyetizma ve mıknatıslanmayı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler ve giriş | |
2 | Elektrik Yükleri | [3] Syf. 167-169 |
3 | Elektroskop | [3] Syf. 172-176 |
4 | Coulomb Kanunu | [3] Syf. 177-179 |
5 | Potansiyel, piller | [3] Syf. 205-206 |
6 | Sığa ve kondansatörler | [3] Syf. 193-203 |
7 | Elektrik akımı, dirençler | [3] Syf. 206-216 |
8 | Elektrik devreleri | [3] Syf. 219-223 |
9 | Arasınav | |
10 | Kirchoff yasaları | [3] Syf. 225-230 |
11 | Manyetik alanlar | [3] Syf. 235-247 |
12 | Faraday Kanunu | [3] Syf. 250-251 |
13 | Alternatif devreler | [3] Syf. 251-252 |
14 | Transformatörler | [3] Syf. 253-255 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Fizik ilkeleri 2; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof.Dr.Kemal Çolakoğlu (Palme Yayıncılık) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrostatiğin gelişimini ve elektrik yükünü tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Elektriksel kuvvet ve elektrik alanı, Potansiyel ve elektriksel enerjiyi yorumlar | |||||||||||||||
3 | Sığa, kondansatörler ve bağlanmayı kavrar. | |||||||||||||||
4 | Akım ve direnç ile iletken,yalıtkan kavramlarını yorumlar | |||||||||||||||
5 | Manyetizma ve mıknatıslanmayı kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |