Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya III (Analitik Kimya ) | FBE 209 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | FBE 105 Genel Kimya I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Şule Elmalı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nicel ve nitel analiz kavramları, kimyasal analizde uygulanan temel işlemleri, analitik kimyanın temel prensiplerini ve aletli analiz yöntemleri konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Şüpheli deneysel verileri istatistiksel yöntemler kullanarak değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
2 | İstatistiksel ilkelerin kimyasal veriyi değerlendirmede nasıl kullanıldığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
3 | Lineer yaklaşım yöntemiyle en uygun doğruyu belirler ve bu doğrunun eğimini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
4 | Kimyasal analiz uygulamalarını listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Kimyasal analizde kullanılanı metotları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
6 | Kimyasal analiz için deney tasarlar, uygular ve sonuçlarını rapor eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
7 | Kimyasal analiz için gerekli kimyasal hesaplamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
8 | Kimyasal analizde kullanılan modern aygıtların çalışma prensiplerini ve arkasındaki kimyasal teoriyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
9 | Kimyasal denge problemlerini çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
10 | Klasik laboratuar tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
11 | Kimya laboratuarında kullananılan volümetrik ve gravimetrik analiz metotlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
12 | Volümetrik titrasyonları kapsayan çeşitli deneyleri yürütür ve verileri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
13 | Gravimetrik analizi metotlarını kullanarak deney yürütür ve sonuçları çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
14 | Laboratuardaki cam eşyanın ölçümlemesini (kalibrasyonunu) yapar, laboratuarda deneyler sonucu elde edilen veriyi kaydeder ve yorumlayarak raporlaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analitik Kimyaya Giriş: Kimyasal Analiz | [1] ilgili konunun okunması |
2 | Nicel ve Nitel Analiz | [1] ilgili konunun okunması Laboratuarın tanıtımı ve grupların belirlenmesi |
3 | Sulu Çözeltilerin Kimyası | [1] ilgili konunun okunması |
4 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Kimyasal denge | İlgili deney föyünün okunması |
5 | Asitler ve Bazlar | [1] ilgili konunun okunması |
6 | Gravimetrik Analiz | İlgili deney föyünün okunması |
7 | Gravimetrik Analiz | [1] ilgili konunun okunması İlgili deney föyünün okunması |
8 | Volümetrik Analiz | [1] ilgili konunun okunması |
9 | Ara sınav | |
10 | Volümetrik Analiz | İlgili deney föyünün okunması |
11 | Asit-Baz Titrasyonları | [1] ilgili konunun okunması İlgili deney föyünün okunması |
12 | Asit-Baz Titrasyonları | [1] ilgili konunun okunması Ödev teslimi |
13 | Çöktürme Titrasyonları | İlgili deney föyünün okunması |
14 | Aletli analizler | [1] ilgili konunun okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Bağ, H., Kendüzler, E., Akgün, A., Saraçoğlu, S., Sayıklan, H. ve Divrikli, Ü. (2007).Genel kimya III: Analitik kimya. PEGEM Akademi Yayıncılık, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Skoog, D.A., West, D.M. ve Holler, F.J. (1996). Analitik kimyanın temelleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Şüpheli deneysel verileri istatistiksel yöntemler kullanarak değerlendirir. | |||||||||||||||
2 | İstatistiksel ilkelerin kimyasal veriyi değerlendirmede nasıl kullanıldığını açıklar. | |||||||||||||||
3 | Lineer yaklaşım yöntemiyle en uygun doğruyu belirler ve bu doğrunun eğimini hesaplar. | |||||||||||||||
4 | Kimyasal analiz uygulamalarını listeler. | |||||||||||||||
5 | Kimyasal analizde kullanılanı metotları açıklar. | |||||||||||||||
6 | Kimyasal analiz için deney tasarlar, uygular ve sonuçlarını rapor eder. | |||||||||||||||
7 | Kimyasal analiz için gerekli kimyasal hesaplamaları yapar. | |||||||||||||||
8 | Kimyasal analizde kullanılan modern aygıtların çalışma prensiplerini ve arkasındaki kimyasal teoriyi açıklar. | |||||||||||||||
9 | Kimyasal denge problemlerini çözer. | |||||||||||||||
10 | Klasik laboratuar tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11 | Kimya laboratuarında kullananılan volümetrik ve gravimetrik analiz metotlarını kullanır. | |||||||||||||||
12 | Volümetrik titrasyonları kapsayan çeşitli deneyleri yürütür ve verileri çözümler. | |||||||||||||||
13 | Gravimetrik analizi metotlarını kullanarak deney yürütür ve sonuçları çözümler. | |||||||||||||||
14 | Laboratuardaki cam eşyanın ölçümlemesini (kalibrasyonunu) yapar, laboratuarda deneyler sonucu elde edilen veriyi kaydeder ve yorumlayarak raporlaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 18 |
2. Kısa Sınav | 18 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 14 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |