Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı II (Endüstriyel Seramik Tasarımı II) SRM 314 6 3 + 2 4 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL
Dersi Verenler Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Endüstriyel satandartların tanımı, tarifi ve uygulamalı üretimde estetik düşünceyle tasarım ilkeleri incelemek.

Dersin İçeriği

Yeni bir tasarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (araştırma, eskiz, ve teknik resim).
Belirlenen tasarımın modelinin, model kalıbının, dökümünün, bisküvi ve sır pişiriminin yapılması bu dersin içeriğini belirler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Öğrenci seramik çaydanlık, vazo ve hediyelik eşyalar üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 2) Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. Tartışma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
3 3) Çaydanlık, vazo ve hediyelik modeli yapmayı öğrenir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4 4) Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbı yapmayı öğrenir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
5 5) Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
6 6) Kalıptan çıkmış olan yarı mamulleri sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.
2 Uygulaması yapılacak ürünlerin eskiz araştırması.
3 Tasarımların maket çalışması ( ½ , 1/5 ölçekte)Teknik resimler çizilir.
4 İlk modelin uygulaması yapılır.
5 İlk modelin uygulaması yapılır.
6 Birinci modelin kalıbı alınır.
7 İkinci model yapılır.
8 İkinci modelin kalıbı yapılır.
9 Yapılan çalışmaların tümü Vize notu olarak değerlendirilir.
10 Üçüncü model ve kalıp yapılır.
11 Dördüncü model ve kalıp yapılır.
12 Şekillendirme için çamur hazırlanır ve şekillendirme yapılır.
13 Bisküi pişirim yapılır.
14 Sırlı pişirim yapılır.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kura Hande Seramik üretiminde alçı model ve kalıp şekillendirme, İstanbul, Mimar Sinan Üniversitesi GSF.yayını 1993
Netzsch W.B. Batarya sistemli Döküm Tezgahları tanıtım kataloğu Almanya / 1997

İstanbul 2013 Mücteba Kundul, Endüstriyel SEramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri ,Billur Basım ve Yayın Hizmetleri İstanbul 2013.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. X
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. X
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 1) Öğrenci seramik çaydanlık, vazo ve hediyelik eşyalar üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir.
2 2) Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir.
3 3) Çaydanlık, vazo ve hediyelik modeli yapmayı öğrenir.
4 4) Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbı yapmayı öğrenir.
5 5) Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir.
6 6) Kalıptan çıkmış olan yarı mamulleri sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Atölye) 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 8 8
Final 1 2 2
Proje / Tasarım 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Toplam İş Yükü 201
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,04
dersAKTSKredisi 8