Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Modelleme II SRM 306 6 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin bilgisayar desteği ile üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi.

Dersin İçeriği

Tarlanmış olan ürünün bilgisayar ortamında yüzey modelleme teknikleri ile modellenmesi.
Modellenmiş olan tasarımın renk, doku, ve farklı mataryelerden oluşan yüzey kaplamalarının yapılması.
Ve bütün bu işlemler sonucunda ışık ve gölge ayarları yapılması ile foto gerçekçi (render) bir görüntü elde edilmesi. Bu dersin içeriğini oluşturur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 3d max proramı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 3d max programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 3d max programının yüzey modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 3d max programında foto realistlik görüntü elde etmeyi öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modelleme ve sistem ayarları.
2 Solid Modellemede Helical Sweep Tekniği.
3 Katı modellemede ölçüm.
4 Katı modellemede 2boyutlu çizim.
5 Dikdörtgen ve daire komutları.
6 Hole ve Shell komutları
7 Rib ve Draft komutları.
8 Katı Modellemede Swept Blend Tekniği.
9 Custimize görüntü
10 Yüzey modelleme ye giriş.
11 Yüzey medelleme komutları.
12 Yüzeye malzeme kaplama.
13 Render oluşturma.
14 Vize sınavı.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Nezih Kambur, 3d studio max görselleştirme ve modelleme, İstanbul 2005, pusula yayınları
Emrah Çelik, 3d studio max 9 görselleştirme, İstanbul 2007, Değişim Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. X
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. X
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. 5 5
2 3d max proramı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. 5 5
3 3d max programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. 5 5
4 Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. 5 5
5 3d max programının yüzey modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. 5 5
6 3d max programında foto realistlik görüntü elde etmeyi öğrenir. 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 1 1
Proje / Tasarım 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 3