Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Modelleme II | SRM 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar desteği ile üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. |
Dersin İçeriği | Tarlanmış olan ürünün bilgisayar ortamında yüzey modelleme teknikleri ile modellenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 3d max proramı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | 3d max programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | 3d max programının yüzey modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | 3d max programında foto realistlik görüntü elde etmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modelleme ve sistem ayarları. | |
2 | Solid Modellemede Helical Sweep Tekniği. | |
3 | Katı modellemede ölçüm. | |
4 | Katı modellemede 2boyutlu çizim. | |
5 | Dikdörtgen ve daire komutları. | |
6 | Hole ve Shell komutları | |
7 | Rib ve Draft komutları. | |
8 | Katı Modellemede Swept Blend Tekniği. | |
9 | Custimize görüntü | |
10 | Yüzey modelleme ye giriş. | |
11 | Yüzey medelleme komutları. | |
12 | Yüzeye malzeme kaplama. | |
13 | Render oluşturma. | |
14 | Vize sınavı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nezih Kambur, 3d studio max görselleştirme ve modelleme, İstanbul 2005, pusula yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||
2 | 3d max proramı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 5 | 5 | |||||||||
3 | 3d max programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||
4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 5 | 5 | |||||||||
5 | 3d max programının yüzey modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||
6 | 3d max programında foto realistlik görüntü elde etmeyi öğrenir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |