Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı I (Endüstriyel Seramik Tasarım I ) | SRM 313 | 5 | 3 + 2 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Endüstriyel satandartların tanımı, tarifi ve uygulamalı üretimde estetik düşünceyle tasarım ilkeleri incelemek. |
Dersin İçeriği |
Yeni bir tasarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (araştırma, eskiz, ve teknik resim).
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Kahve takımları ve çay takımları modeli yapmayı öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Kahve takımları ve yemek takımları kalıbı yapmayı öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Kahve takımları ve çay takımları kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulü sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi. | |
2 | Uygulaması yapılacak ürünlerin eskiz araştırması. | |
3 | Tasarımların maket çalışması ( ½ , 1/5 ölçekte) Teknik resimler çizilir. | |
4 | İlk modelin uygulaması yapılır. | |
5 | İlk modelin uygulaması yapılır. | |
6 | Birinci modelin kalıbı alınır. | |
7 | İkinci model yapılır. | |
8 | İkinci modelin kalıbı yapılır. | |
9 | Üçüncü model ve kalıp yapılır. | |
10 | Yapılan çalışmaların tümü Vize notu olarak değerlendirilir. | |
11 | Dördüncü model ve kalıp yapılır. | |
12 | Şekillendirme için çamur hazırlanır ve şekillendirme yapılır. | |
13 | Bisküi pişirim yapılır. | |
14 | Sırlı pişirim yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kura Hande Seramik üretiminde alçı model ve kalıp şekillendirme, İstanbul, Mimar Sinan Üniversitesi GSF.yayını 1993 İstanbul 2013 Mücteba Kundul, Endüstriyel SEramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri ,Billur Basım ve Yayın Hizmetleri İstanbul 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. | 2 | ||||||||||
2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. | 2 | 1 | |||||||||
3 | Kahve takımları ve çay takımları modeli yapmayı öğrenir. | 3 | ||||||||||
4 | Kahve takımları ve yemek takımları kalıbı yapmayı öğrenir. | 3 | ||||||||||
5 | Kahve takımları ve çay takımları kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. | 3 | ||||||||||
6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulü sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,32 | ||
dersAKTSKredisi | 8 |