Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl Çağdaş Sanat Akımları | SRM 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | 20. Yüzyıl çağdaş sanatını tanımak |
Dersin İçeriği | Çağdaş ve Avangard Sanat Akımları, İzlenimcilik, Gerçekçilik, Kübizm, Gerçeküstücülük, Dada: Cabaret Voltaire, Hugo Ball, Marcel Duchamp, Hazır Nesne, Fluxus, Joseph Beuys, Pop Art, Kaaramsal Sanat: Joseph Kosuth, Robert Barry; Douglas Huebler, Dan Graham, Kurumsal Eleştiri: Hans Haacke, Marcel Broodthears, Andrea Fraser, Arte Povera, Performans Sanatı, Arazi Sanatı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. | Tartışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş ve Avandard kavramlarına giriş | |
2 | İzlenimcilik ve Gerçekçilik | |
3 | Kübizm ve Gerçeküstücülük | |
4 | Dada ve Marcel Duchamp'a Giriş | |
5 | Marcel Duchamp: Hazır Nesne | |
6 | Fluxus ve Joseph Beuys | |
7 | Pop Art | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuzey Amerika Kavramsal Sanatı | |
10 | Kurumsal Eleştiri | |
11 | Arte Povera | |
12 | Performans Sanatı | |
13 | Arazi Sanatı | |
14 | Ders Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Conceptual Art", Peter Osborne, Phaidon, 2011; "20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar" Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, 2008; "Arte Povera", Carolyn Christov-Bakargiev, 2005; "Pop", mark Francis & Hal Foster, Phaidon, 2005; "The Artist's Body" Tracey Warr & Amelia Jones, Phaidon, 2002; "Robert Smithsson: The Collected Writings" Edit.: Jack Flam, University of California Press, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
2 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 |
3 | Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 |
4 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. | 5 | 5 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 0 |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |