Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Tarihi | SRM 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Geçmişte günümüze tasarımı etkileyen tarihsel olayların ve kavramların günümüz tasarım dünyasın nasıl bir zemin oluşturduğunu öğrenmek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak. |
Dersin İçeriği | Geçmiş dönemlerde ki insan gücü ile üretim dönemi, Endüstri devrimi ve beraberinde gelen düşünce ve sanat akımları incelemek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
2 | İnsan gücü ile üretim dönemi. | |
3 | Makine gücü ile üretime geçiş (endüstri devrimi). | |
4 | Art Nouveau, De stijl. | |
5 | Bahaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
6 | Vize. | |
7 | Türk seramik üreticileri ve tasrımcıları Eczacıbaşı Vitra, Serel. | |
8 | Çanakkale seramik , Toprak seramik. | |
9 | Kütahya Seramik, Güral porselen. | |
10 | 1. Ara değerlendirme. | |
11 | Yabancı seramik üreticileri ve tasarımcıları Duravit, Toto, Amerikan Sandard. | |
12 | Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Wadge Wood, Arabia, Rosenthal. | |
13 | Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen. | |
14 | 2. Ara değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Küçükerman Ender, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
2 | Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
3 | Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
4 | Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
5 | Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 36 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |