Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Tarihi | SRM 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Geçmişte günümüze tasarımı etkileyen tarihsel olayların ve kavramların günümüz tasarım dünyasın nasıl bir zemin oluşturduğunu öğrenmek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak. |
Dersin İçeriği | Geçmiş dönemlerde ki insan gücü ile üretim dönemi, Endüstri devrimi ve beraberinde gelen düşünce ve sanat akımları incelemek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
2 | İnsan gücü ile üretim dönemi. | |
3 | Makine gücü ile üretime geçiş (endüstri devrimi). | |
4 | Art Nouveau, De stijl. | |
5 | Bahaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
6 | Vize. | |
7 | Türk seramik üreticileri ve tasrımcıları Eczacıbaşı Vitra, Serel. | |
8 | Çanakkale seramik , Toprak seramik. | |
9 | Kütahya Seramik, Güral porselen. | |
10 | 1. Ara değerlendirme. | |
11 | Yabancı seramik üreticileri ve tasarımcıları Duravit, Toto, Amerikan Sandard. | |
12 | Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Wadge Wood, Arabia, Rosenthal. | |
13 | Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen. | |
14 | 2. Ara değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Küçükerman Ender, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | |||||||
2 | Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | |||||||
3 | Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | |||||||
4 | Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | |||||||
5 | Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. | 5 | 5 | 4 | |||||||
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 36 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |