Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasarım Tarihi SRM 315 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Geçmişte günümüze tasarımı etkileyen tarihsel olayların ve kavramların günümüz tasarım dünyasın nasıl bir zemin oluşturduğunu öğrenmek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak.

Dersin İçeriği

Geçmiş dönemlerde ki insan gücü ile üretim dönemi, Endüstri devrimi ve beraberinde gelen düşünce ve sanat akımları incelemek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak bu dersin içeriğini oluşturur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarım tarihine genel bir bakış.
2 İnsan gücü ile üretim dönemi.
3 Makine gücü ile üretime geçiş (endüstri devrimi).
4 Art Nouveau, De stijl.
5 Bahaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler.
6 Vize.
7 Türk seramik üreticileri ve tasrımcıları Eczacıbaşı Vitra, Serel.
8 Çanakkale seramik , Toprak seramik.
9 Kütahya Seramik, Güral porselen.
10 1. Ara değerlendirme.
11 Yabancı seramik üreticileri ve tasarımcıları Duravit, Toto, Amerikan Sandard.
12 Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Wadge Wood, Arabia, Rosenthal.
13 Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen.
14 2. Ara değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Küçükerman Ender, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları.
Küçükerman Ender, Kişi-Çevre ilişkilerinde Çağdaş gelişmeler ve oturma eylemi,İstanbul 1978, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır.
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır.
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır.
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. 5 5 4
2 Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. 5 5 4
3 Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. 5 5 4
4 Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. 5 5 4
5 Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. 5 5 4
6 Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. 5 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 2 36 72
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 12 12
Kısa Sınav 1 8 8
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
dersAKTSKredisi 3