Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Seramik Sanatı | SRM 204 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik ve Cam bölümü öğrencilerinin, ülkemizde ve dünyada 1930’larda başlayan sanatsal seramiğin günümüze kadar olan serüveni ve kuşağının öncüsü olmuş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Seramiğin sanat nesnesine dönüşüm sürecindeki faktörler, Avrupa’da seramik sanatının gelişim süreci ve öncü seramik sanatçısı Bernand Leach başta olmak üzere Çağdaş Türk seramik sanatı tarihi ve öncü Türk seramik sanatçıları, bu sanatçıların sanat eserleri ve sanat görüşleri hakkında bilgiler verilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiğin sanat nesnesine dönüşüm süreci | |
2 | Avrupa’da seramik sanatı ve öncü sanatçılar | |
3 | Sanayi-i Nefise Mektebi’nin kurulması ve seramik atölyesi | |
4 | Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksekokulu’nun Kurulması ve seramik atölyesi | |
5 | 1920-1940 yılları arasında seramik sanatı ve sanatçıları | |
6 | 1940-1960 yılları arasında seramik sanatı ve sanatçıları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | 1960-1980 yılları arasında seramik sanatı ve sanatçıları | |
9 | 1960-1980 yılları arasında seramik sanatı ve sanatçıları | |
10 | 1980-2000 yılları arasında seramik sanatı ve sanatçıları | |
11 | 1980-2000 yılları arasında seramik sanatı ve sanatçıları | |
12 | 2000 yılı sonrası çağdaş seramik sanatı ve sanatçıları | |
13 | 2000 yılı sonrası çağdaş seramik sanatı ve sanatçıları | |
14 | 2000 yılı sonrası çağdaş seramik sanatı ve sanatçıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Cooper, E. (2002) 10.000 Years of Pottery, The British Museum Press. -Heimann, R. B. Maggetti, M. (2014) Ancient and Historical Ceramics: Materials, Technology, Art and Culinary Traditions, Schweizerbart Sche Vlgsb. -Cooper, E. (1989) History of World Pottery, UNKNO. -Ağatekin, M. (1993) Cumhuriyet Sonrası Çağdaş Türk Seramik Sanatının Gelişimi Ve Anlatım Dili Yönünden Değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi Ders içeriğini destekleyecek makale, bildiri, konferans vb. kaynaklardan yararlanılacaktır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | 5 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | |
2 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |