Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dekor Teknikleri II | SRM 212 | 4 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik yüzey üzerine uygulanan dekor tekniklerinin öğrenilmesi, söz konusu tekniklerin biçim- dekor ilişkisi göz önünde bulundurularak uygulamalarının yapılması. |
Dersin İçeriği | Yaş çamur üzerinde kullanılan dekor tekniklerinin öğrenilmesi ve uygulamalarının yapılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | sıriçi, sıraltı ve sırüstü dekor tekniklerinin tarihçelerini ve nasıl uygulandığını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | sıriçi, sıraltı ve sırüstü dekor tekniklerini kullanarak yeni ve özgün dekor tasarımları yapabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | sıraltı, sıriçi ve sır üstü seramik dekorlarının örneklerle anlatılması | |
2 | Mayolika tekniğinin anlatılması ve uygulamaya başlanması | |
3 | Mayolika tekniğine devam edilmesi | |
4 | Mayolika tekniğine devam edilmesi | |
5 | sıraltı dekor tekniğinin örneklerle anlatılması ve uygulamaya başlanması | |
6 | sıraltı dekor tekniğine devam edilmesi | |
7 | sıraltı dekor tekniğine devam edilmesi ve vize projesinin belirlenmesi | |
8 | vize projesine devam edilmesi | |
9 | vize projesinin değerlendirilmesi | |
10 | sırüstü dekor tekniğinin örneklerle anlatılması ve uygulama projesinin belirlenmesi | |
11 | sırüstü dekor tekniği uygulamasına devam edilmesi | |
12 | sırüstü dekor tekniğine devam edilmesi | |
13 | sırüstü dekor tekniğine devam edilmesi ve final projesinin belirlenmesi | |
14 | dönem boyunca yapılan çalışmaların pişirimlerinin yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | S. Sibel Sevim, Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri, Nobel yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | sıriçi, sıraltı ve sırüstü dekor tekniklerinin tarihçelerini ve nasıl uygulandığını bilir | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 |
2 | sıriçi, sıraltı ve sırüstü dekor tekniklerini kullanarak yeni ve özgün dekor tasarımları yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
3. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |