Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Tasarımı II | SRM 208 | 4 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Sanatsal uygulama ve tasarım malzemesi olarak seramiği değerlendirebilecek bilinci oluşturmak ve malzemenin şekillendirmesinde ustalaşmak. |
Dersin İçeriği | Önceden tespit edilen iki farklı alanda seramik obje için araştırma ve tasarım yapmak, uygulama aşamalarını tamamlayıp bitmiş çalışmaları ve konularla ilgili sunumları gerçekleştirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzemenin şekillendirmesinde ustalaşma ve bu araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma çevirmek. İstenilen tasarımları yapabilmek için uygun araştırma metotlarını kullanmak. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlamak. Karmaşık biçimlerin şekillendirilmelerine dair problemleri çözümlemek. | Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
3 | Malzemenin şekillendirilmesi, kurutulması, pişirimi, sırlanması ve sır pişirimi aşamalarını gerçekleştirebilmek ve bu aşamalarda ortaya çıkan problemleri çözümlemek. Tasarımdan sunuma tüm aşamalarda sorunu yorumlamak. | Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders konuları, kısıtlamalar, kurallar ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, konular açıklanır, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra ön araştırma için öğrenciler serbest bırakılır | |
2 | Araştırmaları olgunlaşan çalışmalardan birisinin eskiz aşamasının tamamlanması beklenir, tamamlanan ve ders koordinatöründen onay alan eskizin uygulama aşaması başlar | |
3 | Uygulama devam, diğer çalışmalardan eskiz çalışmaları ve araştırma çalışmaları yürütülmeye devam eder | |
4 | Uygulama devam, diğer çalışmalardan eskiz çalışmaları ve araştırma çalışmaları yürütülmeye devam eder | |
5 | çalışma kurutulurken ikinci uygulama şekillendirilmeye başlanır | |
6 | Kısa Sınav: İlk 6 haftanın genel değerlendirilmesi, 1 bisküvisi yapılmış uygulama ve çalışmanın paftası ve bütün eskiz çalışmalarının dosyası | |
7 | Sırlama uygulaması, ikinci çalışmanın uygulaması devam | |
8 | İkinci çalışmanın uygulaması ve son çalışmanın eskiz çalışmaları devam | |
9 | ikinci çalışmanın uygulaması ve son çalışmanın eskiz çalışmaları devam | |
10 | 2. çalışmanın bisküvi pişirimi ve son projenin uygulaması | |
11 | Arasınav: Çalışmanın sürecinin değerlendirilmesi. İkinci çalışmanın sırlanması ve son proje uygulaması devam | |
12 | Son proje uygulaması devam | |
13 | Kısa sınav: sürecin değerlendirilmesi ve pafta teslimi | |
14 | Ödev Notlaması: yapılan araştırmaların sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Anthony Quinn, Ceramic Design Course; Angelica Pozo, Making Installing Handmade Tiles; Steve Mattison, The Complete Potter: The Complete Reference to Tools, Materials and Techniques for All Potters and Ceramicists |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzemenin şekillendirmesinde ustalaşma ve bu araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma çevirmek. İstenilen tasarımları yapabilmek için uygun araştırma metotlarını kullanmak. | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 |
2 | Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlamak. Karmaşık biçimlerin şekillendirilmelerine dair problemleri çözümlemek. | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 |
3 | Malzemenin şekillendirilmesi, kurutulması, pişirimi, sırlanması ve sır pişirimi aşamalarını gerçekleştirebilmek ve bu aşamalarda ortaya çıkan problemleri çözümlemek. Tasarımdan sunuma tüm aşamalarda sorunu yorumlamak. | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Proje / Tasarım | 40 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |