Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Tasarımı I | SRM 207 | 3 | 3 + 2 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Sanatsal uygulama ve tasarım malzemesi olarak seramiği değerlendirebilecek bilinci oluşturmak ve malzemenin şekillendirmesinde ustalaşmak. |
Dersin İçeriği | Önceden tespit edilen iki farklı alanda seramik obje için araştırma ve tasarım yapmak, uygulama aşamalarını tamamlayıp bitmiş çalışmaları ve konularla ilgili sunumları gerçekleştirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstenilen tasarımları yapabilmek için uygun araştırma metotlarını kullanmak. Bu metotları ve araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma uyarlamak. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneleri ilişkilendirmek. Karmaşık biçimlerin şekillendirilmelerine dair problemleri tartışmak. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Malzemenin şekillendirilmesi, kurutulması, pişirimi, sırlanması ve sır pişirimi aşamalarını gerçekleştirebilmek ve bu aşamalarda ortaya çıkan problemleri sorgulamak. Ürünün tasarımdan sunuma tüm aşamalarını çözümlemek. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders konuları, kısıtlamalar, kurallar ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, konular açıklanır, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra ön araştırma için öğrenciler serbest bırakılır | |
2 | Araştırmaları olgunlaşan çalışmalardan birisinin eskiz aşamasının tamamlanması beklenir, tamamlanan ve ders koordinatöründen onay alan eskizin uygulama aşaması başlar | |
3 | Uygulama devam, diğer çalışmalardan eskiz çalışmaları ve araştırma çalışmaları yürütülmeye devam eder | |
4 | Uygulama devam, diğer çalışmalardan eskiz çalışmaları ve araştırma çalışmaları yürütülmeye devam eder | |
5 | çalışma kurutulurken ikinci uygulama şekillendirilmeye başlanır | |
6 | Kısa Sınav: İlk 6 haftanın genel değerlendirilmesi, 1 bisküvisi yapılmış uygulama ve çalışmanın paftası ve bütün eskiz çalışmalarının dosyası | |
7 | Sırlama uygulaması, ikinci çalışmanın uygulaması devam | |
8 | İkinci çalışmanın uygulaması ve son çalışmanın eskiz çalışmaları devam | |
9 | ikinci çalışmanın uygulaması ve son çalışmanın eskiz çalışmaları devam | |
10 | 2. çalışmanın bisküvi pişirimi ve son projenin uygulaması | |
11 | Arasınav: Çalışmanın sürecinin değerlendirilmesi. İkinci çalışmanın sırlanması ve son proje uygulaması devam | |
12 | Son proje uygulaması devam | |
13 | Kısa sınav: sürecin değerlendirilmesi ve pafta teslimi | |
14 | Ödev Notlaması: yapılan araştırmaların sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Anthony Quinn, Ceramic Design Course; Richard Zakin, Ceramics - Ways of Creation; Steve Mattison, The Complete Potter: The Complete Reference to Tools, Materials and Techniques for All Potters and Ceramicists;
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstenilen tasarımları yapabilmek için uygun araştırma metotlarını kullanmak. Bu metotları ve araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma uyarlamak. | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 | |
2 | Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneleri ilişkilendirmek. Karmaşık biçimlerin şekillendirilmelerine dair problemleri tartışmak. | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 | |
3 | Malzemenin şekillendirilmesi, kurutulması, pişirimi, sırlanması ve sır pişirimi aşamalarını gerçekleştirebilmek ve bu aşamalarda ortaya çıkan problemleri sorgulamak. Ürünün tasarımdan sunuma tüm aşamalarını çözümlemek. | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |