Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cam Şekillendirme I | SRM 205 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Cam malzemesini ve şekillendirme tekniklerini tanıtmak, tarihsel süreçte gelişimini aktarmak ve uygulamalar ile deneyim kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Cam tanımları, uygulama malzeme ve gereçlerinin tanıtılması, şekillendirme teknikleri, cam tarihçesi, uygulama alıştırmaları ve bireysel cam çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Soğuk cam şekillendirme tekniklerini tanımak basit uygulamalar gerçekleştirebilmek. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Cam malzemesinin ısı karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Füzyon tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Füzyon tekniğinin çeşitlerini algılamak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Füzyon tekniğinin problematiklerini çözmek. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Camın tanımı, yapısı ve özellikleri. Cam sanatçısı Ben Young. | |
2 | Camın Tarihsel süreçleri. Cam sanatçısı Bonnie M. Hinz. | |
3 | Cam yapımında kullanılan hammaddeler. Cam sanatçısı Carol Milne. | |
4 | Cam çeşitleri. Cam sanatçıları Chad Holliday ve Simon Berger. | |
5 | Soğuk cam şekillendirme yöntemleri. Cam sanatçıları Dale Chıhuly Vladımır Kleın. | |
6 | Sıcak cam şekillendirme yöntemleri. Cam sanatçıları David Patchen ve Tülin Yiğit Akgül. | |
7 | Endüstriyel cam şekillendirme yöntemleri. Cam sanatçıları Ebru Susamcıoğlu veSidney Hutter. | |
8 | Türk camcılığı ve çeşmi bülbül. Cam sanatçıları Egeman Kemal ve Scott Benefield. | |
9 | Murano ve Corning camcılığı, Cameo camları. Cam sanatçıları Jack Storms Robert Mickelsen. | |
10 | Vitray Tekniği, ayna üretim aşamaları. Cam sanatçıları Janusz Pozniak ve Richard Price. | |
11 | Cam tuğla, kiremit ve Float cam üretimi. Cam sanatçıları Jeff Ballard ve Richard Silvesteins. | |
12 | Emprime ve ısı camlar. Cam sanatçıları Jiyong Lee ve Randie Silvesteins. | |
13 | Lamine, optik ve reflektif camlar. Cam sanatçıları Martin Janecky ve Petr Stacho. | |
14 | Telli ve temperli camlar. Cam sanatçıları Michael Tonder ve Mustafa Ağatekin. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | 4 | 1 | |||||||||
2 | Soğuk cam şekillendirme tekniklerini tanımak basit uygulamalar gerçekleştirebilmek. | 4 | ||||||||||
3 | Cam malzemesinin ısı karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | 4 | 3 | |||||||||
4 | Füzyon tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | 4 | 3 | |||||||||
5 | Füzyon tekniğinin çeşitlerini algılamak. | 1 | ||||||||||
6 | Füzyon tekniğinin problematiklerini çözmek. | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |