Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Sanat Eğitimi II (Seramik) TEB 106 2 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUBA MARMARA
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUBA MARMARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Temel tasarım illke ve öğelerini kavramak, söz konusu ilke ve öğeler doğrultusunda estetik unsurlara sahip nitelikli tasarımlar yapabilmek.

Dersin İçeriği

Renk sistemlerini öğrenilmesi, farklı materyaller kullanarak üç botuylu tasarımların yapılması, soyutlama aşamalarını kullanarak doğadan seçilen bir formun tasarıma dönüştürülmesi 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 renk teorilerini bilir ve tasarımlarında uygular
2 tasarladığı üç boyutlu bir formu farklı malzemeler kullanarak üretebilir
3 çevresindeki nesneleri farklı bir gözle yorumlayarak onları tasarımlarında kullanabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Renk nedir? Rengin fizik, kimya ve biyoloji bilimlerine göre tanımlanması. Renk çalışmalarında kullanılacak boya ve malzemelerin tanımlanması ve tanıtılması.
2 Renk Çemberi Çalışması
3 Muncel skalası çalışması
4 zıt (kontrast) renklerin anlatılması ve konu ile ilgili projeye başlanması
5 zıt renk projesine devam edilmesi
6 sıcak-soğuk renklerin anlatılması ve konu ile ilgili projeye başlanması
7 sıcak ve soğuk renk projesine devam edilmesi
8 renklerde komşuluk ilişkisi konusunun anlatılması ve vize projesinin verilmesi
9 vize projesine devam edilmesi
10 striktür konusunun anlatılması ve uygulamaya başlanması
11 striktür uygulamasına devam edilmesi
12 soyutlama konusunun anlatılması
13 doğal bir nesnenin soyutlanarak üç boyutlu bir forma dönüştürülmesi
14 soyutlama çalışmasına devam edilmesi ve final projesinin verilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. X
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. X
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. X
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 renk teorilerini bilir ve tasarımlarında uygular
2 tasarladığı üç boyutlu bir formu farklı malzemeler kullanarak üretebilir
3 çevresindeki nesneleri farklı bir gözle yorumlayarak onları tasarımlarında kullanabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 35
2. Performans Görevi (Uygulama) 35
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Performans Görevi (Atölye) 2 3 6
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
dersAKTSKredisi 6