Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Sanat Eğitimi II (Seramik) TEB 106 2 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUBA MARMARA
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUBA MARMARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Temel tasarım illke ve öğelerini kavramak, söz konusu ilke ve öğeler doğrultusunda estetik unsurlara sahip nitelikli tasarımlar yapabilmek.

Dersin İçeriği

Renk sistemlerini öğrenilmesi, farklı materyaller kullanarak üç botuylu tasarımların yapılması, soyutlama aşamalarını kullanarak doğadan seçilen bir formun tasarıma dönüştürülmesi 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 renk teorilerini bilir ve tasarımlarında uygular
2 tasarladığı üç boyutlu bir formu farklı malzemeler kullanarak üretebilir
3 çevresindeki nesneleri farklı bir gözle yorumlayarak onları tasarımlarında kullanabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Renk nedir? Rengin fizik, kimya ve biyoloji bilimlerine göre tanımlanması. Renk çalışmalarında kullanılacak boya ve malzemelerin tanımlanması ve tanıtılması.
2 Renk Çemberi Çalışması
3 Muncel skalası çalışması
4 zıt (kontrast) renklerin anlatılması ve konu ile ilgili projeye başlanması
5 zıt renk projesine devam edilmesi
6 sıcak-soğuk renklerin anlatılması ve konu ile ilgili projeye başlanması
7 sıcak ve soğuk renk projesine devam edilmesi
8 renklerde komşuluk ilişkisi konusunun anlatılması ve vize projesinin verilmesi
9 vize projesine devam edilmesi
10 striktür konusunun anlatılması ve uygulamaya başlanması
11 striktür uygulamasına devam edilmesi
12 soyutlama konusunun anlatılması
13 doğal bir nesnenin soyutlanarak üç boyutlu bir forma dönüştürülmesi
14 soyutlama çalışmasına devam edilmesi ve final projesinin verilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. X
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. X
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 renk teorilerini bilir ve tasarımlarında uygular
2 tasarladığı üç boyutlu bir formu farklı malzemeler kullanarak üretebilir
3 çevresindeki nesneleri farklı bir gözle yorumlayarak onları tasarımlarında kullanabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 30
2. Proje / Tasarım 30
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Atölye) 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Performans Görevi (Atölye) 2 3 6
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6