Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Desen I | SRM 109 | 1 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUBA MARMARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Deseni oluşturan elemanlarala desen çeşitlerini uygun bir şekilde kullanıp, desenin gerekliliklerini karşılamak ve tekniklerini kavramak bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Desen tekniklerine uygun olarak; natürmort, imgesel, peyzaj desenleri ve canlı model kaynaklı figüratif desenlerin uygulanması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deseni oluşturan elemanları bilir ve onları uygun bir şekilde kullanır | ||
2 | Kompozisyon taslakları oluşturabilir | ||
3 | Oran-orantı, arka-ön, ışık gölge ilişkilerini kullanarak imgesel ya da gözlemlediği formu akademik tekniklere uygun olarak çizebilir. | ||
4 | Farklı materyaller kullanarak desen oluşturabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Desen dersinin tanımının yapılması (desen nedir?, desen malzemeleri nelerdir?, desen elemanları nelerdir?, desen çeşitleri nelerdir?) | |
2 | Sanat tarihi sürecinde desenin oluşum ve gelişim aşamaları. Doğadan bir form ile desen çalışmalarına başlangıç. | |
3 | Oran-orantı konusu ve yapay objelerle kurgusal desen çalışması | |
4 | Yapay objelerle çizgisel sketch (kroki) desen çalışması | |
5 | Temel geometrik formlar ile ışık-gölge desen çalışması | |
6 | Peyzaj desen uygulaması (perspektif bilgisi, uzak-yakın ilişkisi) doğa gözlemi sketch (kroki) çalışması | |
7 | Natürmort kurgusuyla tonal desen çalışması | |
8 | Ara sınav: kurşun kalem ile desen çalışması | |
9 | Figüratif desene geçiş; figürde oran-orantı, detaylı el-ayak sketch (kroki) desen çalışması | |
10 | Canlı modelden anatomi desen çalışması | |
11 | Canlı modelden çizgisel desen çalışması; hareket (mürekkepli kalem ile) | |
12 | Canlı modelden ışık-gölge desen çalışması | |
13 | Canlı modelden füzen ile tonal desen çalışması | |
14 | Barok dönem ustalarının incelenmesi, chiaroscura tekniğiyle desen çalışması yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Yeni Başlayanlar İçin Çizim Teknikleri", Francisco Asensio Cerver, Literatür Yayıncılık. "Sanatsal Anatomi", Burne Hogarth, Engin Yayıncılık. "Human Anatomy For Artists, Gyorgy Feher, Könemann Yayıncılık. "Çizimin Sırları İleri Karakalem Teknikleri", Barrington Barber, Mira Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deseni oluşturan elemanları bilir ve onları uygun bir şekilde kullanır | ||||||||||
2 | Kompozisyon taslakları oluşturabilir | ||||||||||
3 | Oran-orantı, arka-ön, ışık gölge ilişkilerini kullanarak imgesel ya da gözlemlediği formu akademik tekniklere uygun olarak çizebilir. | ||||||||||
4 | Farklı materyaller kullanarak desen oluşturabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |