Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi I (Seramik) | TEB 105 | 1 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUBA MARMARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Temel tasarım illke ve öğelerini kavramak, söz konusu ilke ve öğeler doğrultusunda estetik unsurlara sahip nitelikli tasarımlar yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Temel tasarım ilke ve öğeler kapsamında uygulamalı çalışmalar yapılacaktır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||
2 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Sanat Eğitimi dersinin tarihçesi hakkında bilgi verilmesi, Bauhaus ekolünün anlatılması | |
2 | Temel Tasarım İlke ve Öğelerinin tanıtılması | |
3 | temel tasarım öğelerinden "nokta"nın tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
4 | temel tasarım öğelerinden "çizgi" elemanının tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
5 | temel tasarım ilkelerinden "tekrar" ilkesinin tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
6 | kompozisyon konusuna giriş ( açık, kapalı, statik, dinamik kompozisyon) ve uygulamalara başlanması | |
7 | tekrar ve koram ilkelerini kullanarak kompozisyon çalışmalarının yapılması | |
8 | ara sınav çalışmasının tamamlanması ve teslimi | |
9 | "Doku" öğesinin anlatılması; frotaj tekniğiyle doku çeşitlerinin araştırılması | |
10 | Mürekkep baskı tekniğiyle farklı mataryeller aracılığıyla doku çeşitleri elde edilmesi | |
11 | Farklı doku alanlarıyla kolaj çalışması yapılması | |
12 | temel tasarım öğelerinden "denge" konusunun anlatılması ve konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
13 | temel tasarım öğelerini kullanarak yüzeysel tasarım ve uygulamasının yapılması | |
14 | final çalışmasını kapsayan konuların anlatılması ve final ödevi ile ilgili bilgilendirme yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gavin Ambrose, Paul Harris; Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları. Esma Civcir; Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitapevi. Tülay Çellek, Mehtap Sağocak; Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, Grafik Yayıncılık. İ. Hulusi Güngör, Temel Tasar. Anıl Ertok Atmaca; Temel Tasarım, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | 5 | |||||||||
2 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi (Atölye) | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |