Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Sanat Eğitimi I (Seramik) TEB 105 1 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUBA MARMARA
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUBA MARMARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Temel tasarım illke ve öğelerini kavramak, söz konusu ilke ve öğeler doğrultusunda estetik unsurlara sahip nitelikli tasarımlar yapabilmek.

Dersin İçeriği

Temel tasarım ilke ve öğeler kapsamında uygulamalı çalışmalar yapılacaktır

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur.
2 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Sanat Eğitimi dersinin tarihçesi hakkında bilgi verilmesi, Bauhaus ekolünün anlatılması
2 Temel Tasarım İlke ve Öğelerinin tanıtılması
3 temel tasarım öğelerinden "nokta"nın tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması
4 temel tasarım öğelerinden "çizgi" elemanının tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması
5 temel tasarım ilkelerinden "tekrar" ilkesinin tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması
6 kompozisyon konusuna giriş ( açık, kapalı, statik, dinamik kompozisyon) ve uygulamalara başlanması
7 tekrar ve koram ilkelerini kullanarak kompozisyon çalışmalarının yapılması
8 ara sınav çalışmasının tamamlanması ve teslimi
9 "Doku" öğesinin anlatılması; frotaj tekniğiyle doku çeşitlerinin araştırılması
10 Mürekkep baskı tekniğiyle farklı mataryeller aracılığıyla doku çeşitleri elde edilmesi
11 Farklı doku alanlarıyla kolaj çalışması yapılması
12 temel tasarım öğelerinden "denge" konusunun anlatılması ve konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması
13 temel tasarım öğelerini kullanarak yüzeysel tasarım ve uygulamasının yapılması
14 final çalışmasını kapsayan konuların anlatılması ve final ödevi ile ilgili bilgilendirme yapılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Gavin Ambrose, Paul Harris; Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları.

Esma Civcir; Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitapevi.

Tülay Çellek, Mehtap Sağocak; Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, Grafik Yayıncılık.

İ. Hulusi Güngör, Temel Tasar.

Anıl Ertok Atmaca; Temel Tasarım, Nobel Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır.
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. X
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. X
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 30
2. Proje / Tasarım 30
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Atölye) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Performans Görevi (Atölye) 2 3 6
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6