Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Modelleme I | SRM 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar desteği ile iki ve üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim yapabilmesi için gerekli menü ve ikonların örneklerle incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | 3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | 3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli çizim hakkında genel bilgi verilir. | |
2 | 2 Boyutlu modelleme araçların kullanımı. Örnek tabak teknik resmi. | |
3 | 2 Boyutlu düzenleme araçları kullanımı. Örnek çaydanlık teknik resmi. | |
4 | 2 Boyutlu ölçülendirme araçları kullanımı. Örnek lavabo teknik resmi. | |
5 | I. Kısa Sınav | |
6 | Katı Modellemeye giriş. Temel modelleme araçları kullanımı | |
7 | Örnek olarak verilen masa, sehpa ve sandalye modelleme | |
8 | Solid Modelleme Tekniği. Örnek fincan modelleme | |
9 | II. Kısa Sınav | |
10 | Solid Modelleme Tekniği. Örnek tabak ve vazo modelleme | |
11 | Solid düzenleme komutları kullanımı. Kül tablası modelleme | |
12 | Ara sınav | |
13 | Bilgisayar ekranı, faresi, televizyon kumandası modelleme | |
14 | Limon sıkacağı modelleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dönmez C. Dönmez S. Rhino Ceros 4 ile modelleme. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | 4 | 4 | ||||||||
2 | 3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 5 | 4 | ||||||||
3 | 3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | 5 | 4 | ||||||||
4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |