Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Modelleme I | SRM 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar desteği ile iki ve üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim yapabilmesi için gerekli menü ve ikonların örneklerle incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | 3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | 3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli çizim hakkında genel bilgi verilir. | |
2 | 2 Boyutlu modelleme araçların kullanımı. Örnek tabak teknik resmi. | |
3 | 2 Boyutlu düzenleme araçları kullanımı. Örnek çaydanlık teknik resmi. | |
4 | 2 Boyutlu ölçülendirme araçları kullanımı. Örnek lavabo teknik resmi. | |
5 | I. Kısa Sınav | |
6 | Katı Modellemeye giriş. Temel modelleme araçları kullanımı | |
7 | Örnek olarak verilen masa, sehpa ve sandalye modelleme | |
8 | Solid Modelleme Tekniği. Örnek fincan modelleme | |
9 | II. Kısa Sınav | |
10 | Solid Modelleme Tekniği. Örnek tabak ve vazo modelleme | |
11 | Solid düzenleme komutları kullanımı. Kül tablası modelleme | |
12 | Ara sınav | |
13 | Bilgisayar ekranı, faresi, televizyon kumandası modelleme | |
14 | Limon sıkacağı modelleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dönmez C. Dönmez S. Rhino Ceros 4 ile modelleme. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | 4 | 4 | |||||||||
2 | 3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 5 | 4 | |||||||||
3 | 3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | 5 | 4 | |||||||||
4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |