Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojileri ve İki Boyutlu Tasarım | SRM 214 | 4 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar donanım, yazılım, işletim sistemleri ve ofis programları hakkında genel olarak bilgilendirmek. 2 boyutlu tasarım konusunda eğitim. |
Dersin İçeriği | 2 boyutlu teknik çizimler ve bilgisayar ile ilgili temel bilgiler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Ofis programlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | Autocad menülerini tanır ve kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Çizim için gerekli olan ikonları kullanma becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
6 | Çizim üzerinde düzenleme işlemlerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Tüm geometrik temel formları çizer. | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım ve yazılım kavramları, İşletim sistemleri ve türleri, | |
2 | İşletim sistemi (masaüstü, dosya yönetimi, denetim masası vs.) | |
3 | İnternet kullanımı (ağ adresleri, eposta alma ve oluşturma, arama motorları vs.), | |
4 | Ofis yazılımları (Word,Excel,PowerPoint,Outlook), | |
5 | Autocad programının kulanım alanları, | |
6 | Autocad programının çalışma prensibi , | |
7 | Çizim sayfasının açılması ve çizim ayarlarının yapılması, | |
8 | Menülerin genel olarak kullanımı ve açıklanması, | |
9 | Çizim menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
10 | Çizim menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
11 | Düzenleme menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
12 | Özellikler menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
13 | Temel geometrik formların çizilmesi, | |
14 | Temel geometrik formların çizilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Autocad 2005 ve Autocad LT 2005 George Omura; Çeviren: Selçuk Tüzel |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel bilgiler edinir. | 3 | 5 | ||||||||
2 | Ofis programlarını kullanır. | 2 | 1 | ||||||||
3 | Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır. | 2 | 2 | ||||||||
4 | Autocad menülerini tanır ve kullanır. | 3 | |||||||||
5 | Çizim için gerekli olan ikonları kullanma becerisi kazanır. | 2 | 3 | ||||||||
6 | Çizim üzerinde düzenleme işlemlerini gerçekleştirir. | 3 | |||||||||
7 | Tüm geometrik temel formları çizer. | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |