Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojileri ve İki Boyutlu Tasarım | SRM 214 | 4 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar donanım, yazılım, işletim sistemleri ve ofis programları hakkında genel olarak bilgilendirmek. 2 boyutlu tasarım konusunda eğitim. |
Dersin İçeriği | 2 boyutlu teknik çizimler ve bilgisayar ile ilgili temel bilgiler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Ofis programlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | Autocad menülerini tanır ve kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Çizim için gerekli olan ikonları kullanma becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
6 | Çizim üzerinde düzenleme işlemlerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Tüm geometrik temel formları çizer. | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım ve yazılım kavramları, İşletim sistemleri ve türleri, | |
2 | İşletim sistemi (masaüstü, dosya yönetimi, denetim masası vs.) | |
3 | İnternet kullanımı (ağ adresleri, eposta alma ve oluşturma, arama motorları vs.), | |
4 | Ofis yazılımları (Word,Excel,PowerPoint,Outlook), | |
5 | Autocad programının kulanım alanları, | |
6 | Autocad programının çalışma prensibi , | |
7 | Çizim sayfasının açılması ve çizim ayarlarının yapılması, | |
8 | Menülerin genel olarak kullanımı ve açıklanması, | |
9 | Çizim menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
10 | Çizim menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
11 | Düzenleme menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
12 | Özellikler menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
13 | Temel geometrik formların çizilmesi, | |
14 | Temel geometrik formların çizilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Autocad 2005 ve Autocad LT 2005 George Omura; Çeviren: Selçuk Tüzel |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel bilgiler edinir. | 3 | 5 | |||||||||
2 | Ofis programlarını kullanır. | 2 | 1 | |||||||||
3 | Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır. | 2 | 2 | |||||||||
4 | Autocad menülerini tanır ve kullanır. | 3 | ||||||||||
5 | Çizim için gerekli olan ikonları kullanma becerisi kazanır. | 2 | 3 | |||||||||
6 | Çizim üzerinde düzenleme işlemlerini gerçekleştirir. | 3 | ||||||||||
7 | Tüm geometrik temel formları çizer. | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |