Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Yöntemleri | SRM 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bir tasarımın rastlantısal biçimde oluşmadığını öğrenir ayrıca fikir aşamasından ürüne kadar olan tasarlama süreçlerini irdeleyerek öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Form, biçim zemin ilişkisi, doku, kompozisyon ve işlev gibi faktörlerin, bir seramik ürünün tasarlanırken nasıl kullanıldığını aktarılmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Form ve fonksiyon ilişkisini doğru biçimde kurabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Bir tasarımın rastlantısal olmadığını belli metotlar kullanılarak geliştirilebileceğini bilir ve kullanır. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Belli bir estetik bakışa sahip olur ve formları rahatlıkla tasarlayabilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Zihninde tasarladığı bir formu nihai bir ürün haline getirip özgün bir tasarım oluşturabilir. | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyişinin aktarılması | |
2 | Yaratıcılık nedir? Yaratıcılığı olumsuz etkileyen faktörler nelerdir? tartışılması. | |
3 | Yaratıcılığı geliştiren faktörlerin aktarılması ve beyin fırtınası yönteminin kullanılması. | |
4 | Form ve kompozisyon ilişkisinin aktarılması. | |
5 | Kompozisyon kurallarının anlatılması ve Kompozisyon kuralları ile ilgili ödevin verilmesi. | |
6 | Kompozisyon kuralları ile ilgili ödevlerin yorumlanması ve tartışılması. | |
7 | Tasarım nedir? Tasarım ilkelerinin irdelenmesi. | |
8 | Tasarım ilkelerinin aktarılmasına devam, konu ile ilgili ödev verilmesi. | |
9 | Tasarım ilkeleri ile ilgili ödevlerin yorumlanması ve tartışılması. | |
10 | Kısa Sınav | |
11 | Fikir aşamasındaki bir tasarımın görsel bir malzemeye dönüştürülmesi. | |
12 | Fikir aşamasındaki bir tasarımın görsel bir malzemeye dönüştürülmesi. | |
13 | Fikir aşamasındaki bir tasarımın görsel bir malzemeye dönüştürülmesi. | |
14 | Görsel malzemeye dönüştürülen tasarımların sunum paftasına dönüştürülmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Jormakka, Kari, (2021) Adım Adım Tasarım Yöntemleri, Yem Yayınları. Gasson, Peter, (1976) Theory of Design, BT Batsford Limited. Benton, Tim and Charlotte, Sharp Dennis, (1975) Form and Function, The Open University Press. Eissen, Koos; Steur, Roselien, (2011) Sketching Drawing Tecniques for Product Desiners, BİS Publishers. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Form ve fonksiyon ilişkisini doğru biçimde kurabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Bir tasarımın rastlantısal olmadığını belli metotlar kullanılarak geliştirilebileceğini bilir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Belli bir estetik bakışa sahip olur ve formları rahatlıkla tasarlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Zihninde tasarladığı bir formu nihai bir ürün haline getirip özgün bir tasarım oluşturabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 2 | 24 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |