Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Disiplinlerarası Artistik Seramik) | SRM 417 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik ve farklı malzemeleri kullanarak disiplinlerarası bir yöntemle sanatsal araştırma projeleri geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. Tasarım aşamasından sunuma teknik yetenekler kazanmak. Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. Çalışmalarını toplum içersinde açıklayabilmek ve savunabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | Anlatım, | |
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır | Anlatım, | |
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | Grupla Çalışma, | |
5 | Sanatsal alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | Anlatım, | |
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Farklı disiplin ve malzemeleri tanır. Meselesini farklı açılardan değerlendirme ve ifade etme becerisini geliştirir. | Gösterip Yaptırma, | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | Tartışma, | |
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konuları açıklanır.Öğrencilerden,önceki yıllarda yapmış oldukları araştırmalar konusunda bilgi alınır.Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir. | |
2 | Öğrencilerin yapmış araştırmalar üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Araştıracakları konuları belirlemeleri istenir. | |
3 | Yapılan eskizler ve çizimler üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik tartışmalar yürütülür. Öğrencilerden bir "zihin haritası" istenir. | |
4 | "Zihin haritaları" değerlendirilir. Öğrenciler uygun kaynaklara yönlendirilir. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek “isimlendirme ” konusu işlenir. | |
5 | Öğrenciler bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarını , tasarımlarının temasını açıklayan teorik metni ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunarlar. | |
6 | Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır. (Birinci ara değerlendirme “quiz”). Bu sonuçlara göre öğrencilere, teorik araştırmalarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır. | |
7 | Araştırma metninin başlığı, alt başlıkları, kaynakça belirlenir. Öğrenciden metin taslağı istenir. | |
8 | Metin taslağı ve araştırmanın yol alışı değerlendirilir. Öğrenci eksiklikleri gidermesi için kaynaklara yönlendirilir. | |
9 | Öğrenciler bu hafta içinde, projelerinde kullanacakları yöntemleri ve kaynakçayı belirlemek zorundadırlar. Metin taslağı teslim edilir. | |
10 | Bu hafta prova sunum gerçekleştirilir ve vize değerlendirmesi yapılır. | |
11 | Yapılan sunuma göre eksikler tespit edilir. Yöntem, metnin içeriği ve kaynakça kesinleştirilir. | |
12 | Eksikler giderilir ve bitirme raporuna son şekli verilir. | |
13 | Proje dosyaları toplanarak ödev notu değerlendirilmesi yapılır. | |
14 | Bitirme raporu sunumu yapılır ve metin teslim edilerek son değerlendirme yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Estelle Barrett (Editor), Barbara Bolt (Editor), Carnal Knowledge: Towards a 'New Materialism' through the Arts, I.B.Tauris, 2013 |
Ders Kaynakları | Arthur Danto, Sanatın Sonundan Sonra, çev.: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, 2010 Henk Slager, The Pleasur of Research, Hatje Cantz, 2015 Jacques Ranciére, Cahil Hoca, çev.: Savaş Kılıç, Metis Yayınları 2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır | ||||||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||||||
5 | Sanatsal alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||
7 | Farklı disiplin ve malzemeleri tanır. Meselesini farklı açılardan değerlendirme ve ifade etme becerisini geliştirir. | ||||||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |