Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Seramik Sağlık Gereçleri) | SRM 430 | 8 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiye’nin en büyük ihracat alanlarından biri olan Seramik sağlık gereçleri sektöründe ki tasarımcı ve ürün geliştirme uzmanı eksiğini kapatmak ve sektöre yeni açılımlar getirmek. |
Dersin İçeriği | Seramik sağlık gereçleri üretimindeki klozet veya pisuar tasarımları ve ürün geliştirme süreçlerini inceler ve uygular. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. | Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Klozet modeli yapmayı öğrenir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Klozet kalıbı yapmayı öğrenir | Gözlem, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Klozet kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulü sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulü sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. | |
2 | Verilen konunun çalışma planının oluşturulması ve ön araştırmanın incelenmesi. | |
3 | Yapılan araştırmanın incelenmesi ve yorumlanması. | |
4 | Yapılan araştırmalar sonucunda oluşturulan eskizlerin incelenmesi. | |
5 | Eskizlerin incelenmesi ve tasarımın onaylanması | |
6 | Ara sınav, Teknik resimlerin hazırlanması ve incelenmesi. | |
7 | Tasarlanmış ve teknik resmi çizilmiş olan lavabonun modelinin yapılması | |
8 | Tasarlanmış ve teknik resmi çizilmiş olan klozet veya pisuarın modelinin yapılması ve deformasyonların yapılması. | |
9 | Modelin kalıbının yapılması. | |
10 | Modelin kalıbının yapılması ve yarı mamul kurutma ceketinin yapılması. | |
11 | Kalıba döküm yapılması. | |
12 | Kalıba döküm yapılması ve Yarı mamulün rötuşunun yapılması. | |
13 | Sırlama ve pişirim. | |
14 | Vize. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk standartlar enstitüsü ‘’seramik sağlık gereçleri standartları’’. Eczacıbaşı vitra iş talimat raporları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Klozet modeli yapmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Klozet kalıbı yapmayı öğrenir | |||||||||||
5 | Klozet kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulü sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 245 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,8 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |