Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Teknolojik Araştırma) | SRM 428 | 8 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | Uygulama Atolyesi I (teknolojik araştırma) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans eğitimi sürecindeki öğrenilen tüm bilgileri kullanarak teknoloji alanında araştırma ve proje yaparak öğrencilerin uzmanlaşması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Proje doyası ve deneysel uygulamaların değerlendirilmesi. Sonuca yönelik yapılacak uygulama çalışmalarının planını oluşturmak. Proje konusu için gerekli tüm araştırma ve bilgilerin dosya formatında tamamlanarak, uygulama aşmasına başlanması. Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. Proje konusunu destekleyen bir eser çalışması için eskizlerin yapılması. Eser çalışmasının uygulama aşaması bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak | Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje dosyası ve deneysel uygulamaların değerlendirilmesi. | |
2 | Yapılmış olan çalışmalar üzerinde eksik noktaların tespit edilerek en kısa zamanda tamamlanması. | |
3 | Sonuca yönelik yapılacak uygulama çalışmalarının planını oluşturmak. | |
4 | Proje konusu için gerekli tüm araştırma ve bilgilerin dosya formatında tamamlanarak, uygulama aşmasına başlanması. | |
5 | kısa sınav | |
6 | Uygulama aşaması. Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
7 | Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
8 | Sonuca yönelik uygulama çalışmaları. | |
9 | Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
10 | kısa sınav | |
11 | Proje konusunu destekleyen bir eser çalışması için eskizlerin yapılması. Eser çalışmasının uygulama aşaması. | |
12 | Eser çalışmasının uygulama aşaması. | |
13 | Eser çalışmasının uygulama aşaması. Eser çalışmasının pişirimi. | |
14 | Bitmiş çalışmaların değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi GENÇ , Soner, Sır Sanatı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek | |||||||||||
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak | |||||||||||
3 | Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek | |||||||||||
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak | |||||||||||
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek | |||||||||||
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | |||||||||||
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 239 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,56 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |