Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüzeysel Seramik Tasarımı I | SRM 319 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik sanatı çağlar boyunca kullanım alanı bulmuş, aynı zamanda süslemede de etkili olmuş, başarılı bir sanat dalı olarak gelişme göstermiştir. Bu kullanım alanlarından biri de Mimari seramiklerdir. Mimari de dekoratif amaçlı kullanılan seramik panoların türlerini, yapım tekniklerini, yapı-tasarım ilişkisi üzerinden irdelemek ve seramiğin bu kullanım alanına katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Mimari de dekoratif amaçlı kullanılan seramik panoların türlerini, yapım tekniklerini, yapı-tasarım ilişkisi üzerinden irdelemek, modüler seramik panoları başta Türkiye’de olmak üzere yapılmış örnekleri incelemek ve konu ile ilgili özgün tasarımlar yaparak, kullanıma hazır panolar üretmektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mimari seramikler hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Seramik alanlarından biri olan seramik pano üretimleri ve mimaride tasarım –malzeme ilişkisine vakıf olurlar. Modüler seramik panoların üretimi hakkında bilgi edinirler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimari kullanılan seramikler nelerdir, tanımları ve türleri. | |
2 | Modüler seramik panolar, tanımı, türleri ve örnekleri üzerinden inceleme. Tarihsel süreçte yapılmış seramik pano örnekleri, Türkiye’deki belli başlı örnekler. | |
3 | Pano yapımında kullanılacak olan çamur çeşitleri ve küçülme hesapları, Mekana uygun tasarımı yapılacak panonun ölçülerinin belirlenmesi | |
4 | Modüler seramik pano tasarımları | |
5 | Modüler seramik pano tasarımları değerlendirme | |
6 | Tasarımların üç boyutlu modellenmesi | |
7 | Modellerin kalıp aşaması ve 1. Ödev sunumları | |
8 | Kalıp içine baskı ve üretim | |
9 | Kalıp içine baskı ve üretim | |
10 | Çoğaltılan modüllerin rötuşu | |
11 | Modüllere uygun sır denemeleri | |
12 | Dememe sonucuna göre sır seçimi ve modüllere uygulanması | |
13 | Sır pişirimi | |
14 | Sırlı modüllerin montajı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mimari seramikler hakkında bilgi edinir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | |
2 | Seramik alanlarından biri olan seramik pano üretimleri ve mimaride tasarım –malzeme ilişkisine vakıf olurlar. Modüler seramik panoların üretimi hakkında bilgi edinirler. | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 42 | 42 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |