Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Endüstriyel Seramik) | SRM 406 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Lisans eğitimi sürecindeki tüm bilgileri kullanarak endüstriyel seramik alanında araştırma ve proje yaparak uzmanlaşması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tasarım süreçlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirmesinin yapılması, proje konusu olan bilgilerin dosya formatında tamamlanıp uygulamanın rapor olarak sunulması dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. | Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje dosyası ve deneysel uygulamaların değerlendirilmesi. | |
2 | Deneysel hataların çözümlenmesi. | |
3 | Uygulama çalışmasının son planlanmasının yapılması. | |
4 | Araştırma ve bilgilerin dosya formatında tamamlanması. | |
5 | Değerlendirme. | |
6 | Sır denemelerinin yapılması. | |
7 | Dekor araştırmasının yapılması. | |
8 | Uygulama çalışması. | |
9 | Bisküvi pişirim (İlk pişirim) | |
10 | Rapor - İlk pişirim vize sınavı. | |
11 | Sırlı pişirim. | |
12 | Dekorlu pişirim. | |
13 | Pişirim aşamalarının tamamlanması. | |
14 | Sunum dosyası tamamlanır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul GENÇ Soner, Artistik Seramik Sırları, İstanbul, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. | |||||||||||
2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. | |||||||||||
3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. | |||||||||||
4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. | |||||||||||
5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. | |||||||||||
6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |