Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Artistik Seramik) | SRM 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | Prof. BUKET ACARTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin sanatsal bir proje tasarımını oluşturma süreçlerini, konu ile ilgili araştırma ve uygulamalarını aşamalarını rapolaştırma ve sunuma çevirme tekniklerini planlamasını amaçlar. Uygulama Atölyesi II (Artistik Seramik) dersi kapsamında yapılan özgün proje araştırmaları ve uygulamalarını lisans tezi biçiminde yazılı metne dönüşrmek. Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmek ve tez yazım kurallarına uygun olarak yazılı metin oluşturarak, sunmak. |
Dersin İçeriği | Uygulama projesinin gelişim süreçlerini, proje üzerinde yapılan yeni araştırmaları ve çalışmayı destekleyen sanat hareketlerini kuramsal açıdan irdeleyen savunan bir tez modeli dersin genel içeriğini oluşturur.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 2. dönem Bitirme projesi konuları saptanır. Araştırma yöntemleri ve rapor hazırlama teknikleri anlatılır. | |
2 | Bitirme projesi raporunun 2. bölümünün yazılması çalışması başlar. | |
3 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
4 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
5 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
6 | Bitirme projesi raporunun 2. bölümünün yazılması çalışması tamamlanır. | |
7 | Raporlar yazılı olarak toplanır ve ödev değerlendirmesi yapılır. | |
8 | Proje konusunun görselleştirilmesi ve teorik anlatımının oluşturulma yöntemleri örneklerle anlatılır. | |
9 | Bitirme projesi raporunun 3. bölümünün yazılması çalışması başlar. | |
10 | Proje uygulamaların yer aldığı raporun 3. bölümünün yazılma çalışması devam eder. | |
11 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
12 | Bitirme projesi raporunun sonuç bölümü yazma çalışması yapılır. | |
13 | Bitirme projesi raporunun sonuç bölümü yazma çalışması yapılır. | |
14 | Tamamlanmış olan tez formasındaki bitirme projesi raporu yazılı ve sözlü olarak sunulur. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. | |||||||||||
2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | |||||||||||
3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. | |||||||||||
4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | |||||||||||
5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | |||||||||||
6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 4 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |