Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Teknolojik Araştırma) | SRM 407 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Uygulama Atolyesi I (Teknolojik Araştırma ) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik çamur, astar ve sırları ve pişirim yöntemleri ile ilgili konularda araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, seramik teknolojisi alanındaki konu başlıklarının belirlenmesi. Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin uygulamalar ile geliştirilmesi. Proje çalışması ile ilgili uygulamaların kontrol edilerek karşılaşılacak problemler saptanması ve çözüm yöntemlerinin geliştirilmesi. Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmelerin yapılarak, varsa problemler çözülerek denemelere devam edilmesi. Dönem sonunda Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur ve referans denemeler tamamlanmış olmalıdır. Bu süreç dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
4 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | Gözlem, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. | Gözlem, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, konu başlıklarının belirlenmesi. Genel olarak proje konu başlıkları şunlardan oluşmaktadır. Çamur, sır, angop, astar, oksit, pigment, sırlama yöntemleri, çamur hazırlama yöntemleri, pişirim, hammadde. | |
2 | Her öğrenci yapmak istediği araştırma doğrultusunda, en az beş konu başlığı belirler. | |
3 | Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi. | |
4 | Proje konusunun tam olarak netleşmesi. | |
5 | Değerlendirme | |
6 | Proje taslak planı oluşturulur. Bu plan doğrultusunda dosya ve uygulama süreçleri ile ilgili yapılacak aşamalar belirlenir. | |
7 | Proje taslağı içerisinde yer alan uygulama çalışmaları ve proje dosyası için süre tespiti yapılır. Gerekli olacak mekanik aletlerin ve imkanların değerlendirilmesi. | |
8 | Tüm çalışmaların gelişimi kontrol edilir. Gerekli teorik bilgiler karşılıklı değerlendirilir ve geliştirilir. Proje konuları ile ilgili Endüstriyel şirketler ve orta ölçekli atölyelere araştırma gezileri düzenlenir. | |
9 | Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. Çalışma sürecinde karşılaşılacak problemler saptanır.Denemeler için ön çalışmalar yapılır. | |
10 | Değerlendirme | |
11 | Öğrencilerin çalışmalarındaki eksikler tespit edilir. Bu eksikleri tamamlayıcı ödevler ve araştırmalar verilir. Denemeler için gerekli matematiksel işlemler tamamlanır ve uygulama aşamasına geçilir. | |
12 | Referans denemelerin uygulama aşamasına devam edilir. | |
13 | Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmeler yapılır. Varsa problemler çözülür ve tekrar denemelere devam edilir. Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur. | |
14 | Vize (Dosya ve çalışmaların değerlendirilmesi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 |
3 | Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek. | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
4 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
5 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
6 | Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |