Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Endüstriyel Seramik) | SRM 405 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik-Porselen mutfak eşyasında üretim tekniklerinin yapım aşamasının araştırılması özgün tasarım çalışması ve uygulmasının yapılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Proje çalışması yapılacak araştırmanın konsept belirlemesi. Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynak araştırmaları. Eskiz ve teknik çizimlerin çözümlenmesi. Uygulama kontol çizelgesinin hazırlanması, referans denemelerin yapılması, dönemlik dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, | |
2 | Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak. | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
5 | Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek. | Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.(Yemek takımı- Çay takımı) | |
2 | Her öğrenci yapacağı tasarım doğrultusunda proses sürecini belirler. | |
3 | Projede kullanacağı hammaddelerin yazılı ve görsel araştırmasını yapar. Bu doğrultuda eskiz çalışmasını yaparak proje sunum taslağını hazırlar. ası yapar. | |
4 | Proje konusunu tam olarak belirler. | |
5 | Eskiz çalışmaları değerlendirilir. | |
6 | Proje taslak planı oluşturulur. Bu plan doğrultusunda dosya ve uygulama süreçleri belirlenir. | |
7 | Kullanılacak hammaddeler seçilir. | |
8 | Hammaddelerin temini sağlanır. | |
9 | Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. | |
10 | Değerlendirme yapılır. | |
11 | Projenin deneme şekillendirilmesi yapılır. | |
12 | Şekillendirme çalışmasına devam edilir. | |
13 | Oluşabilecek sorunlar çözümlenmiş olur. | |
14 | Dosya ve çalışmaların değerlendirmesi yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul GENÇ Soner, Artistik Seramik Sırları, İstanbul, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | |||
2 | Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek. | |||||||||||
3 | Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak. | |||||||||||
4 | Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak. | |||||||||||
5 | Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak. | |||||||||||
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |