Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sır ve Pişirim Uygulamaları I | SRM 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN |
Dersi Verenler | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik şekillendirme aşamasında kullanılan çamurların hesaplanması, hazırlanması ve uygulanması öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği | Seramik hammaddelerin formülleri, yapısı, özellikleri ve mol ağırlıkları.Çamur çeşitlerinin sınıflandırılması.Kimyasal analiz. Kimyasal analizden rasyonel analize geçiş.Rasyonel analizden çamur reçetesinin hesaplanması. Rasyonel analizden hammaddenin kimyasal formülünün ve formül ağırlığının bulunması. Su ve elektrolit oranı hesabı. Seramik çamurlarına yapılan testler bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.Uygulama için bir çamur çeşidinin belirlenmesi. Belirlenen çamur çeşidi üzerinde teorik araştırmaların yapılması. Teorik araştırmaların neticesinde hazırlanacak çamur için kullanılacak hammaddelerin %’de oranlarının belirlenmesi. 2000 gr. Üzerinden çamur reçetelerinin hesaplanması. Çamur reçetelerinin hesaplanması. Hazırlanan çamurlara çeşitli test ve deneylerin yapılması. Yapılan çalışmaların rapor haline getirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan tüm çamur çeşitlerini ve özelliklerini tanımlar. | Anlatım, | |
2 | Seramik çamuru hazırlama aşamasında kullanılan tüm matematiksel işlemleri çözer. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Seramik hammaddelerinin özellikleri doğrultusunda nitelikli bir çamur reçetesi oluşturur. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda deneysel çalışma sürecini yönetir.. | Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Deneysel çalışmalarda ortaya çıkan analizleri değerlendirerek sorunları saptar ve alternatif çözümler üretir. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Seramik çamurlarının kimyasal özelliklerini kullanıp, farklı yapılarda deneyler yapar. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Tüm deneyleri farklı çamur çeşitleri üzerinde uygular ve sonuçlarını yorumlar. | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik Sır Tanımı ve Tarihçesi | |
2 | Seramik Sırlarının Yapısal Özellikleri& Seramik Sırlarında Kullanılan Hammaddeler | |
3 | Seramik Sırlarında Kullanılan Hammaddeler | |
4 | Seramik Sırlarında Kullanılan Renklendirici Oksitler | |
5 | Kısa Sınav | |
6 | Seramik Sırlarında Seger Formulü Yazımı ve Hesaplanması | |
7 | Seramik Sırlarında Seger Formulü Yazımı ve Hesaplanması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seramik Sırlarında Harman Reçetesi Hesaplanması | |
10 | Seramik Sırlarında Harman Reçetesi Hesaplanması | |
11 | Ödev teslimi (Üçlü Diyagram) | |
12 | Hatalı Sırların Hatalarının Giderilmesine Yönelik Sır Reçetesi Revizyonu | |
13 | Hatalı Sırların Hatalarının Giderilmesine Yönelik Sır Reçetesi Revizyonu | |
14 | Seger Sır Reçetesi Oluşturma ve Uygulama Pratikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Sır DeNEMELERİ tablosu (Üçlü Sisteö) | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan tüm çamur çeşitlerini ve özelliklerini tanımlar. | |||||||||||
2 | Seramik çamuru hazırlama aşamasında kullanılan tüm matematiksel işlemleri çözer. | |||||||||||
3 | Seramik hammaddelerinin özellikleri doğrultusunda nitelikli bir çamur reçetesi oluşturur. | |||||||||||
4 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda deneysel çalışma sürecini yönetir.. | |||||||||||
5 | Deneysel çalışmalarda ortaya çıkan analizleri değerlendirerek sorunları saptar ve alternatif çözümler üretir. | |||||||||||
6 | Seramik çamurlarının kimyasal özelliklerini kullanıp, farklı yapılarda deneyler yapar. | |||||||||||
7 | Tüm deneyleri farklı çamur çeşitleri üzerinde uygular ve sonuçlarını yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |