Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Teknik Resim Perspektif | SRM 106 | 2 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | VAR (Teknik Resim ve Perspektif) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tasarlamış oldukları modellerin teknik resimlerini problemsiz çizebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Çaydanlık, vazo gibi seramik formlarının teknik ve perspektif açısından yapılması garaken tüm çizim teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
4 | Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
5 | Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Tek odaklı ve iki odaklı perspektif resmin genel ilkeleri) ve perspektifin unsurları (Göz noktası, ışın, kaçma noktası, resim düzlemi, ufuk düzlemi, yer düzlemi) | |
2 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
3 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
4 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken) | |
5 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken *1. Kısa Sınav*) | |
6 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
7 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
8 | Dönem içi sınav *Arasınav* | |
9 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
10 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken) | |
11 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
12 | Tek ve iki odaklı perspektif araştırması (Kompozisyon * 2. Kısa Sınav *) | |
13 | Geometrik şekillerin perspektifi * Ödev * | |
14 | Geometrik şekillerin perspektifi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, 1973, İnkılap Yayınları, İstanbul HOTAN Harbi, Mimari Perspektif ve Gölge, 1993, Yem Yayınları, İstanbul ŞEN İ. Zeki – ÖZÇİLİNGİR Nail, Temel Teknik Resim, 1990, D.K Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. | 5 | ||||||||||
2 | Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. | 5 | ||||||||||
3 | Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. | 5 | ||||||||||
4 | Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. | 5 | ||||||||||
5 | Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. | 5 | ||||||||||
6 | Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |