Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Teknik Resim Perspektif SRM 106 2 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri VAR (Teknik Resim ve Perspektif)
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Öğrencilerin tasarlamış oldukları modellerin teknik resimlerini problemsiz çizebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Çaydanlık, vazo gibi seramik formlarının teknik ve perspektif açısından yapılması garaken tüm çizim teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
2 Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım,
4 Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma,
5 Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
6 Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş (Tek odaklı ve iki odaklı perspektif resmin genel ilkeleri) ve perspektifin unsurları (Göz noktası, ışın, kaçma noktası, resim düzlemi, ufuk düzlemi, yer düzlemi)
2 Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken)
3 Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken)
4 Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken)
5 Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken *1. Kısa Sınav*)
6 Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken)
7 Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken)
8 Dönem içi sınav *Arasınav*
9 İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken)
10 İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken)
11 İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken)
12 Tek ve iki odaklı perspektif araştırması (Kompozisyon * 2. Kısa Sınav *)
13 Geometrik şekillerin perspektifi * Ödev *
14 Geometrik şekillerin perspektifi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, 1973, İnkılap Yayınları, İstanbul
HOTAN Harbi, Mimari Perspektif ve Gölge, 1993, Yem Yayınları, İstanbul
ŞEN İ. Zeki – ÖZÇİLİNGİR Nail, Temel Teknik Resim, 1990, D.K Yayınları, İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar.
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır.
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır.
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. 5
2 Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. 5
3 Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. 5
4 Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. 5
5 Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. 5
6 Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 2 2
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
dersAKTSKredisi 4