Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalıp Teknikleri II | SRM 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Özgür ERDEM |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | El ile şekillendirilecek modellerin yapılması ve kalıplarını alarak ürün elde edilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Model ve kalıp aşamalarını öğrenerek Küllük, kahvaltılık veya Kalemlik modellerin yapılması, kalıpların alınması ve bu kalıplardan pişmiş ürün elde edilmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | El ile şekillendirilecek modellerin tasarımını ve teknik resmini çizer. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | El ile model şekillendirme tekniklerini uygular. | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yalıtım malzemelerini ve şekillendirmede yer alan aletleri kullanır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Kalıp yapımında dikkat edilmesi gereken unsurları değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kalıp yapım aşamalarını uygular. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Model şekillendirme teknikleri içerisinde yer alan el ile model yapım aşamalarının teorik olarak aktarılır. | |
2 | Kalıp yapım teknikleri teorik olarak aktarılır. | |
3 | Yapılacak olan formlar belirlenir. | |
4 | Seçilen formlar için eskiz çizimi onaylandıktan sonra, teknik resimlerinin çizilmesi istenir. | |
5 | Yapılan tasarımların uygulama çalışmaları için ilk şekillendirme aşaması. | |
6 | Model şekillendirme çalışması. | |
7 | Model şekillendirme çalışması. | |
8 | Model kalıplarının yapılması. | |
9 | Model kalıbı çalışması. | |
10 | Model kalıbı çalışması. | |
11 | Kalıpların rotüş işlemlerini yapıp, kenarlarının kesilerek kurutma raflarına alınması. | |
12 | Kalıplara döküm işleminin yapılması. | |
13 | Yarı mamüllerin rotüş işlemlerinin yapılıp, bisküvi pişirimine girmesi. | |
14 | Yarı mamüllerin sırlanarak sır pişirimine girmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seramik Üretiminde Alçı Model ve Kalıp Şekillendirme, Hande KURA |
Ders Kaynakları |
Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba KUNDUL |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | El ile şekillendirilecek modellerin tasarımını ve teknik resmini çizer. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | |||||
2 | El ile model şekillendirme tekniklerini uygular. | 0 | 5 | 5 | |||||||
3 | Yalıtım malzemelerini ve şekillendirmede yer alan aletleri kullanır. | 5 | 5 | ||||||||
4 | Kalıp yapımında dikkat edilmesi gereken unsurları değerlendirir. | 5 | 5 | ||||||||
5 | Kalıp yapım aşamalarını uygular. | 5 | 5 | ||||||||
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde eder. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |