Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalıp Teknikleri II | SRM 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Özgür ERDEM |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | El ile şekillendirilecek modellerin yapılması ve kalıplarını alarak ürün elde edilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Model ve kalıp aşamalarını öğrenerek Küllük, kahvaltılık veya Kalemlik modellerin yapılması, kalıpların alınması ve bu kalıplardan pişmiş ürün elde edilmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | El ile şekillendirilecek modellerin tasarımını ve teknik resmini çizer. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | El ile model şekillendirme tekniklerini uygular. | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yalıtım malzemelerini ve şekillendirmede yer alan aletleri kullanır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Kalıp yapımında dikkat edilmesi gereken unsurları değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kalıp yapım aşamalarını uygular. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Model şekillendirme teknikleri içerisinde yer alan el ile model yapım aşamalarının teorik olarak aktarılır. | |
2 | Kalıp yapım teknikleri teorik olarak aktarılır. | |
3 | Yapılacak olan formlar belirlenir. | |
4 | Seçilen formlar için eskiz çizimi onaylandıktan sonra, teknik resimlerinin çizilmesi istenir. | |
5 | Yapılan tasarımların uygulama çalışmaları için ilk şekillendirme aşaması. | |
6 | Model şekillendirme çalışması. | |
7 | Model şekillendirme çalışması. | |
8 | Model kalıplarının yapılması. | |
9 | Model kalıbı çalışması. | |
10 | Model kalıbı çalışması. | |
11 | Kalıpların rotüş işlemlerini yapıp, kenarlarının kesilerek kurutma raflarına alınması. | |
12 | Kalıplara döküm işleminin yapılması. | |
13 | Yarı mamüllerin rotüş işlemlerinin yapılıp, bisküvi pişirimine girmesi. | |
14 | Yarı mamüllerin sırlanarak sır pişirimine girmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seramik Üretiminde Alçı Model ve Kalıp Şekillendirme, Hande KURA |
Ders Kaynakları |
Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba KUNDUL |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | El ile şekillendirilecek modellerin tasarımını ve teknik resmini çizer. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | ||||||
2 | El ile model şekillendirme tekniklerini uygular. | 0 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Yalıtım malzemelerini ve şekillendirmede yer alan aletleri kullanır. | 5 | 5 | |||||||||
4 | Kalıp yapımında dikkat edilmesi gereken unsurları değerlendirir. | 5 | 5 | |||||||||
5 | Kalıp yapım aşamalarını uygular. | 5 | 5 | |||||||||
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde eder. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |