Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramik Şekillendirme Yöntemleri II SRM 104 2 3 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Mesleki alt yapıyı kurmak, seramik tanım, tarihçe, önemini öğrenerek, günümüzdeki durumu, Türkiye'nin her bölgesinde yerel olarak yapılma nedenlerini, geçmişten günümüze yaygın olarak uygulanmasını, günümüzde teknolojik olanaklardan yararlanarak uygulamada oluşan farklılıkları, gelişimleri, yardımcı malzeme olarak kullanılan hammaddeleri, makine, araç ve gereçleri, yapım ve bezeme tekniklerinden örnekleri, kullanım alanlarını, sektör içinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini  ve çömlekçi tornasında şekillendirme prensiplerini öğrenmek.

 

Dersin İçeriği

Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak aktarılması ve bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularından oluşmaktadır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Verilen proje doğrultusunda araştırma yapar. Anlatım, Tartışma,
2 Tasarlanan projenin uygulamasında kullanılacak teknik ve yöntemlere karar verip uyarlar. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
3 Malzemeyi ürün halinde kullanır. Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4 Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak çözümler. Gezi / Gözlem,
5 Bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularını yorumlar. Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tornada yapılabilecek tasarımlar hakkında bilgilendirme, bu konuda daha önce hazırlanan proje ve çalışmalar incelenir.
2 Yapılacak tasarımlar için gerekli kaynak araştırması yapılır.
3 Fonksiyonel ve artistik tarzda tasarım çalışmalarının yapılacağı projeler belirlenir.
4 Hazırlanan tasarımların değerlendirilerek gerekli altyapı oluşturulur.
5 Tasarımlara uygun birimler tornada oluşturulur.
6 Montajda kullanılacak ara malzemeler tornada oluşturulur.
7 Elde edilen parçaların ekleme ve montajının nasıl gerçekleşeceği gösterilir. (Vize sınavı)
8 Hatalı ve yanlış tasarımların kontrol edilir gerekirse yeniden üretilir.
9 ornada, dip alma ve düzeltme çalışmaları yapılır.
10 Düzeltme ve rötuş işlemleri yapılır
11 Yapılan çalışmaların kurumasının nasıl olacağı anlatılır.
12 Fırın yerleştirme işlemi yapılır.
13 Pişirim gerçekleştirilir.
14 Proje sunumu ve dönem sonu değerlendirmesi yapılır. (Final sınavı) Sırlama ve sır pişirimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Anadoluda Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik Güngör GÜNER
The Big book Of Ceramics Joaquim CHAVARRIA
The Potters Manual Kenneth CLARK
Working With Clay Susan PETERSON
Contemporary Ceramics Susan PETERSON
Two-In-One Manuals Ceramics Steve MATTİON

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. X
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. X
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Verilen proje doğrultusunda araştırma yapar. 4 4 4 3 3 4 3 4 5 4
2 Tasarlanan projenin uygulamasında kullanılacak teknik ve yöntemlere karar verip uyarlar. 4 4 5 3 4 3 5 4 4 5
3 Malzemeyi ürün halinde kullanır. 4 3 4 4 4 3 4 4 3
4 Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak çözümler. 4 4 5 3 3 4 5 4 3 4
5 Bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularını yorumlar. 4 5 4 3 4 5 4 4 5 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 5 5
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
dersAKTSKredisi 5