Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramik Şekillendirme Yöntemleri II SRM 104 2 3 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Mesleki alt yapıyı kurmak, seramik tanım, tarihçe, önemini öğrenerek, günümüzdeki durumu, Türkiye'nin her bölgesinde yerel olarak yapılma nedenlerini, geçmişten günümüze yaygın olarak uygulanmasını, günümüzde teknolojik olanaklardan yararlanarak uygulamada oluşan farklılıkları, gelişimleri, yardımcı malzeme olarak kullanılan hammaddeleri, makine, araç ve gereçleri, yapım ve bezeme tekniklerinden örnekleri, kullanım alanlarını, sektör içinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini  ve çömlekçi tornasında şekillendirme prensiplerini öğrenmek.

 

Dersin İçeriği

Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak aktarılması ve bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularından oluşmaktadır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Verilen proje doğrultusunda araştırma yapar. Anlatım, Tartışma,
2 Tasarlanan projenin uygulamasında kullanılacak teknik ve yöntemlere karar verip uyarlar. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
3 Malzemeyi ürün halinde kullanır. Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4 Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak çözümler. Gezi / Gözlem,
5 Bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularını yorumlar. Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tornada yapılabilecek tasarımlar hakkında bilgilendirme, bu konuda daha önce hazırlanan proje ve çalışmalar incelenir.
2 Yapılacak tasarımlar için gerekli kaynak araştırması yapılır.
3 Fonksiyonel ve artistik tarzda tasarım çalışmalarının yapılacağı projeler belirlenir.
4 Hazırlanan tasarımların değerlendirilerek gerekli altyapı oluşturulur.
5 Tasarımlara uygun birimler tornada oluşturulur.
6 Montajda kullanılacak ara malzemeler tornada oluşturulur.
7 Elde edilen parçaların ekleme ve montajının nasıl gerçekleşeceği gösterilir. (Vize sınavı)
8 Hatalı ve yanlış tasarımların kontrol edilir gerekirse yeniden üretilir.
9 ornada, dip alma ve düzeltme çalışmaları yapılır.
10 Düzeltme ve rötuş işlemleri yapılır
11 Yapılan çalışmaların kurumasının nasıl olacağı anlatılır.
12 Fırın yerleştirme işlemi yapılır.
13 Pişirim gerçekleştirilir.
14 Proje sunumu ve dönem sonu değerlendirmesi yapılır. (Final sınavı) Sırlama ve sır pişirimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Anadoluda Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik Güngör GÜNER
The Big book Of Ceramics Joaquim CHAVARRIA
The Potters Manual Kenneth CLARK
Working With Clay Susan PETERSON
Contemporary Ceramics Susan PETERSON
Two-In-One Manuals Ceramics Steve MATTİON

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler.
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder.
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Verilen proje doğrultusunda araştırma yapar. 4 4 4 3 3 4 3 4 5 4
2 Tasarlanan projenin uygulamasında kullanılacak teknik ve yöntemlere karar verip uyarlar. 4 4 5 3 4 3 5 4 4 5
3 Malzemeyi ürün halinde kullanır. 4 3 4 4 4 3 4 4 3
4 Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak çözümler. 4 4 5 3 3 4 5 4 3 4
5 Bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularını yorumlar. 4 5 4 3 4 5 4 4 5 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Atölye) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Atölye) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 5 5
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5