Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalıp Teknikleri I | SRM 101 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Özgür ERDEM |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kalıp yapımında kullanılacak alçının tanınması, şekillendirmede kullanılan yardımcı aletlerin ( ıskarpela, sistireler, ölçülendirme aletleri v.b) ve yalıtım malzemelerin öğretilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Endüstriyel seramik şekillendirme yöntemleri; Kalıp aşamaları ve çeşitleri; Model ve kalıbın yan bileşenleri; Pim çeşitleri, Alçı plaka çalışması, model ve kalıp yapım teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel şekillendirme yöntemlerini tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Kalıp tekniklerinde kullanılan alçının özelliklerini bilerek alçı hazırlar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Model tasarımında dikkat edilmesi gereken teknolojik verileri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kalıp tekniklerinde kullanılan aletleri tanır ve kullanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kalıp kurgusu hazırlar ve alçı döker. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kalıplardaki pimleri ve basit geometrik formları şekillendirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alçı, Alçının tanımı, Seramik Endüstrisi´nde tercih edilmesinin nedenleri, (Alçının özellikleri) Alçı çeşitleri, Alçının hazırlanış aşamaları. | |
2 | Alçı çeşitleri ve Alçı hazırlama aşamaları. | |
3 | Model ve kalıp şekillendirmede kullanılan aletlerin tanımı, Yalıtım malzemeleri; Gomalak, Arap sabunu, Özel bileşikli ayırıcılar | |
4 | Model ve kalıp şekillendirmede kullanılan aletlerin tanımı, Yalıtım malzemeleri; Gomalak, Arap sabunu, Özel bileşikli ayırıcılar | |
5 | Model yapım çeşitleri ve dikkat edilmesi gereken noktalar | |
6 | Model yapım çeşitleri ve dikkat edilmesi gereken noktalar | |
7 | Kalıp aşamaları ve çeşitleri; Model ve kalıbın yan bileşenleri; Pim çeşitleri | |
8 | Kalıp aşamaları ve çeşitleri; Model ve kalıbın yan bileşenleri; Pim çeşitleri | |
9 | Kalıp yapım aşamaları; Endüstriyel kalıp tekniklerinde sentetik malzemelerin kullanımı | |
10 | Hacim ve küçülme hesapları, Endüstriyel tasarımda dikkat edilmesi gereken kriterler | |
11 | 25 mm. Kalınlığında, plaka yapımı. (150x150) | |
12 | 25 mm. Kalınlığında, plaka yapımı. (150x150) | |
13 | Plakalar üzerine kilit çalışması ve plakanın tek köşesine radius verilmesi. | |
14 | Bitmiş olan plakanın üzerine alçı dökülerek pimlerin işlevlerinin öğrenciler ile değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba KUNDUL |
Ders Kaynakları | Seramik Üretiminde Alçı Model ve Kalıp Şekillendirme, Hande KURA
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstriyel şekillendirme yöntemlerini tanır. | 5 | 5 | 0 | 4 | |||||||
2 | Kalıp tekniklerinde kullanılan alçının özelliklerini bilerek alçı hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Model tasarımında dikkat edilmesi gereken teknolojik verileri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Kalıp tekniklerinde kullanılan aletleri tanır ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Kalıp kurgusu hazırlar ve alçı döker. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
6 | Kalıplardaki pimleri ve basit geometrik formları şekillendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |