Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Şekillendirme Yöntemleri I | SRM 103 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik tornasının tanım, tarihçe, önemini öğrenerek, günümüzdeki durumu, Türkiye'nin her bölgesinde yerel olarak yapılma nedenlerini, geçmişten günümüze yaygın olarak uygulanmasını, günümüzde teknolojik olanaklardan yararlanarak uygulamada oluşan farklılıkları, gelişimleri, yardımcı malzeme olarak kullanılan hammaddeleri, makine, araç ve gereçleri, yapım ve bezeme tekniklerinden örnekleri, kullanım alanlarını, sektör içinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ve çömlekçi tornasında şekillendirme prensiplerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Definition of Ceramic lathe, history, learning the importance of current condition, locally-made causes in every region of Turkey, from past to present to widely applied today, taking advantage of technological opportunities in practice occurring differences, development, auxiliary raw materials are used as materials, machinery, tools and equipment, examples of construction and decoration techniques, application areas, problems encountered in the sector and solution proposals, and learn the principles of shaping on the potter's lathe. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik şekillendirmede kullanılan alet ve makineleri tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Seramik şekillendirmede kullanılan alet ve makineleri kullanabilmeyi gösterir. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Serbest Seramik şekillendirme tekniklerini öğrenir ve uygular. | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | |
4 | Temel şekillendirme tekniklerini bilgi ve beceri olarak çözümler. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Öğrenilen teknikleri üç boyutlu forma dönüştürür. | Gezi / Gözlem, | |
6 | Gerçekleştirdiği seramik formlara uygun artistik sırlama yöntemlerini uygular. | Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiğe giriş ve seramik sanatı ile ilgili genel bilgiler verilir. | |
2 | Çamur hazırlama, yoğurma, havasını alma yöntemleri öğrenilir. | |
3 | Seramik şekillendirme yöntemlerinin çeşitleri ve uygulama alanları hakkında bilgilendirme yapılır. | |
4 | Seramikte 'Çimdik' yöntemi öğrenilir seçilen organik bir objenin etüd ve doku çalışmaları yapılır. | |
5 | Seramikte 'Çimdik' yöntemi öğrenilir seçilen organik bir objenin etüd ve doku çalışmaları yapılır. | |
6 | Seramikte 'Plaka' yöntemi öğrenilir ve seçilen bir objenin uygulaması yapılır. | |
7 | Seramikte 'Plaka' yöntemi öğrenilir ve seçilen bir objenin uygulaması yapılır.(Vize sınavı) | |
8 | Seramikte 'Fitil' yöntemi öğrenilir ve seçilen bir objenin uygulaması yapılır. | Learn to form the dish form. |
9 | Seramikte 'Fitil' yöntemi öğrenilir ve seçilen bir objenin uygulaması yapılır. | |
10 | Seramik tornasında şekillendirme öğrenilir. | |
11 | Dip alma yöntemi öğrenilir. | |
12 | Geleneksel yöntemlerle kulp çekme yöntemini öğrenilir. | |
13 | Fırın yerleştirme ve pişirme öğrenilir. | |
14 | Ortaya çıkan çalışmalar üzerine tartışma ve yorumlama yapılır. (Final Sınavı) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cooper, Emmanuel; Seramik ve Çömlekçilik, Çev. Dr. Ömür Bakırer, Remzi Kitapevi, 1978 Güner, Güngör; Anadolu’da Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik, Ak Yayınları, 1988 Sayar, İsmail; Seramik- Tarihçe- Teknoloji- Uygulama, Gazi Kitapevi, 2017 CHAVARRIA,Joaquim; The Big Book Of Ceramics, Watson-Guptill Publications New York,1994 CLARK, Kenneth;The Potters Manual: Complete, Practical Essential Reference for All Potters, 1991
PETERSON, Susan; Contemporary Ceramics,Watson-Guptill Publications New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik şekillendirmede kullanılan alet ve makineleri tanır. | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
2 | Seramik şekillendirmede kullanılan alet ve makineleri kullanabilmeyi gösterir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
3 | Serbest Seramik şekillendirme tekniklerini öğrenir ve uygular. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
4 | Temel şekillendirme tekniklerini bilgi ve beceri olarak çözümler. | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 |
5 | Öğrenilen teknikleri üç boyutlu forma dönüştürür. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
6 | Gerçekleştirdiği seramik formlara uygun artistik sırlama yöntemlerini uygular. | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |