Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi II | TEB 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Batıda Ortaçağ Sanatından, 19.yy Sanatına kadar olan sanatsal üretim sürecinin kaynakları, nedenleri, sosyolojik, siyasi, felsefi dayanakları ile birlikte ele alınarak, öğrencinin bu süreci kesintisiz olarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak izlemesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Batıda Ortaçağ Sanatından, 19.yy Batı Sanatına kadar farklı anlayışlar doğrultusunda gelişen sanatsal üretimler karşılaştırmalı olarak ele alınır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ Sanatından, 19.yy sanatına kadar olan süreci tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İhtiyaç duyulan kaynakları saptayarak, ilgili olduğu kaynakları ayırt eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | I.Dönemin kısa tekrarı ve II.Dönem ders planı ve konularla ilgili bilgilendirme. | |
2 | Gotik Sanat. | |
3 | Uluslararası Gotik Üslup ve Erken Rönesansa Giriş. | |
4 | Rönesans Sanatı. (14.-15.yy). | |
5 | Rönesans Sanatı. (15.-16.yy). | |
6 | I. Kısa Sınav / 16. yy.Yüksek Rönesans | |
7 | Maniyerizm | |
8 | Barok Sanat | |
9 | II. Kısa Sınav / Barok Sanat | |
10 | 17. Yüzyıl Kuzey Avrupa sanatı | |
11 | 18. yüzyıl Sanatı, Rokoko | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Akademizm, Oryantalizm-Neoklasisizm | |
14 | Romantizm, Realizm, Art Nouveau |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Örnek olarak gösterilen resimler dijital ve basılmış olarak verilir. |
Ders Kaynakları | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Mitoloji ve İkonografi, Bedrettin Cömert, De Ki Yayınları Giotto?nun Sanatı, Bedrettin Cömert, De Ki Yayınları Sanat Tarihinin Temel Kavramları, H. Wölfflin, Remzi Kitabevi Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, Ümran Bulut, Arkeoloji ve Sanat Yayınları Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi Resim Sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi Sanatın Toplumsal Tarihi, Arnold Hauser, Deniz Kitabevi Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, YEM Yayınları Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, Metin Sözen-Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkılap Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortaçağ Sanatından, 19.yy sanatına kadar olan süreci tanır | |||||||||||
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular. | |||||||||||
3 | Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir. | |||||||||||
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. | |||||||||||
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir. | |||||||||||
6 | İhtiyaç duyulan kaynakları saptayarak, ilgili olduğu kaynakları ayırt eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |