Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1960 Sonrası Sanat Hareketleri | RSM 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | 2. Dünya savaşı sonrası değişen kültürel, sosyolojik, demografik, ekonomik ihtiyaçları dikkate alarak, değişen sanat aksını anlayabilmek. Değişimin yeni formlarının, sistemin ihtiyaçlarıyla uyumunu ve sanatın yaşamla hiç kopmayan, çoğunlukla araçsallaştırılmaya çalışan kuvvetini bu dönemler içinde kavrayabilmek. Uzmanlıklardan zihinsel yaratımı önceleyen, temsilden ziyade gözün göreceğini tasarlayan bu yeni evrede, sanat hareketlerinin nerede durduğu ve yaşamla izleyicisiyle farklılaşan iilişkisi örnekler üzerinden interaktif bir şekilde araştırılır ve sunulur. |
Dersin İçeriği | 2. Dünya Savaşı sonrası ortaya çıkan moderm kavramların eleştirisi paralelinde ortaya çıkan sanat hareketleri ele alınır. Sanatın yaşama katılılan eylemci ve dönüştürücü özü, sanat tarihinin kökenleriyle ilişkilendirilerek çizgisel değil döngüsel bir zaman anlayışıyla karşılaştırılarak ele alınır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Analizden kavrama kavramdan özgün fikre | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Analizden kavrama kavramdan özgün fikre |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1960 Sonrası Sanat Hareketleri İfadesinin Tanımladığı Durum | yok |
2 | Dada Hareketi - Sürrealizm | konu araştırma sunum |
3 | Dil ve Temsil İlişkisi Devam | konu araştırma sunum |
4 | Soyut Ekspresyonizm - Resimsel Kozmoloji ve Sanat | konu araştırma sunum |
5 | Minimalizm | konu araştırma sunum |
6 | Pop Art - Kültür ve Kitle Üretimi Sürecinde Sanat ve Yaşam | konu araştırma sunum |
7 | Yeni Gerçekçilik - Kanattaler ve Temsiller | konu araştırma sunum |
8 | Kinetik Sanat- Op Art | konu araştırma sunum |
9 | Kavramsal Sanat | konu araştırma sunum |
10 | Kavramsal Sanat | konu araştırma sunum |
11 | Kavramsal Sanat | konu araştırma sunum |
12 | Fluksus | konu araştırma sunum |
13 | Fluksus | konu araştırma sunum |
14 | Beden Sanatı | konu araştırma sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Analizden kavrama kavramdan özgün fikre | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 |
2 | Analizden kavrama kavramdan özgün fikre |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |