Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Felsefesi II SNT 422 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Modern dönemden günümüze sanatın felsefi teorilerini tanıtmak

Dersin İçeriği

Heidegger, Bourdieu, Derrida, Deleuze, Foucault ve Ranciere gibi filozofların sanat temalı tartışmaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern dönem sonrası sanatın felsefi teorilerini bilir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
2 Sanat ve modern dönem sonrası felsefi teoriler arasındaki ilişki kavranabilir Beyin Fırtınası, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
3 Çağdaş felsefe ve sanat teorilerini ilişkilendirebilir Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Sanat eseri ve sanatçı arasındaki ilişkiyi felsefi bir bakışla tartışabilir Tartışma, Grupla Çalışma, Sözlü Sınavlar,
5 Sanatın çağdaş felsefi teorileri ile sanat üretimini besleyebilir Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Heidegger ve Post Hümanist Dünyada Sanatçı Bolt, B. (2010). Yeni Bir Bakışla Heidegger
3 Baudrillard- Sanat Komplosu I Baudrillard. J. Sanat Komplosu
4 Baudrillard- Sanat Komplosu II Toffoletti, K. Yeni Bir Bakışla Baudrillard
5 Derrida ve Parergon Tartışması Kara, Ö. Parergon’dan Ergon Yaratmak
6 Derrida, Heidegger ve Schapiro: Resmin Hakikati Yıldız, E. Sanattan Hakikate: Heidegger Van Gogh Schapiro Derrida
7 Ara Sınav
8 Deleuze ve Francis Bacon I Deleuze, Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı
9 Deleuze ve Francis Bacon II Deleuze, Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı
10 Foucault ve Manet Foucault, Manet, Velázquez ve Estetik Modernizm
11 Ranciere ve Duyulurun Paylaşımı Rancière, Görüntülerin Yazgısı
12 Ranciere ve Politik Sanatın Paradoksları Rancière, Politik Sanatın Paradoksları
13 Felsefe ve Çağdaş Sanat Tartışması
14 Tekrar ve Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baudrillard. J. (2021). Sanat Komplosu Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik 1, çev. Elçin Gen. İstanbul: İletişim Yayınları

Bolt, B. (2010). Yeni Bir Bakışla Heidegger, (Çev: Murat Özbank), İstanbul: Kolektif Kitap Yayınevi.

Bourdieu, P. (2020). “Manet Adlı Skandal: Batı Resmindeki Sembolik Devrimin Unsurları,” çev. Ayşe Boren, Skopbülten. 30/5/2020.

Deleuze, G. (2009). Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, çev. Can Batukan ve Ece Erbay. İstanbul: Norgunk Yayıncılık.

Foucault, M. (2021). Manet, Velázquez ve Estetik Modernizm, çev. Savaş Kılıç. İstanbul: İletişim Y.

Osborne, P. (2021). Kavramdan Sonra: Çağdaş Sanatın Felsefesi, çev. Nüvit Bingöl. İstanbul: Tellekt

Rancière, J. (2010). “Politik Sanatın Paradoksları,” Özgürleşen Seyirci (Çev. Burak Şaman) içinde (ss. 48-78). İstanbul: Metis.

Rancière, J. (2008). Görüntülerin Yazgısı, çev. Aziz Ufuk Kılıç. Istanbul: Versus Kitap.

Turani, A. (2010). Çağdaş Sanat Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Toffoletti, K. (2020). Yeni Bir Bakışla Baudrillard, çev. Yetkin Başkavak. İstanbul: Kolektif Kitap.

Yıldız, E. (2017). Sanattan Hakikate: Heidegger Van Gogh Schapiro Derrida. İstanbul: Dergah Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Modern dönem sonrası sanatın felsefi teorilerini bilir
2 Sanat ve modern dönem sonrası felsefi teoriler arasındaki ilişki kavranabilir
3 Çağdaş felsefe ve sanat teorilerini ilişkilendirebilir
4 Sanat eseri ve sanatçı arasındaki ilişkiyi felsefi bir bakışla tartışabilir
5 Sanatın çağdaş felsefi teorileri ile sanat üretimini besleyebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 0
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5