Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kağıt Uygulamaları II | RSM 424 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. KEVSER AKÇIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Uygulamada sanat tarihinden referanslarla ve kendi atölye çalışmalarına yönelik fikirlerle, kendi seçtiği kağıt/kağıtlar ve malzemelerle çalışmalar yapar. Dönem başında tanınan farklı kağıtlara dersler ilerledikçe malzemeler dahil olur. Bu ders kapsamında her öğrenci kendi atölye çalışmalarına, fikirlerine yönelik çalışırken hangi kağıdı hangi malzemelerle kullanacağını öğrenir. Dönem sonuna doğru kolaj, rölyef ve üç boyutlu çalışma yapar. Öğrenciye bağlı olarak kağıt stop motion animasyon, kağıt işin fotoğrafının üzerine dijital çalışma üretir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kağıdın ve Matbaanın Kültürel Tarihi, Zeki Tez, Doruk Yayınları Kağıt Yolunda, Küreselleşme Üstüne Küçük El Kİtabı, Erik Orsenna, Metis Yayınları Beyaz Büyü Kağıdın Çağı, Lothar Müller, Yapı Kredi Yayınları Kağıda İşlenen Uygarlık, Kağıdın Tarihi ve İslam Dünyasına Etkisi, Jonathan M. Bloom, Kitap Yayınevi İbrahim Müteferrika Kağıt Müzesi Kağıdın Tarihi Katoloğu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|