Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atölye III (Deneysel Atölye) RSM 305 5 2 + 4 4 14
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. ONUR KARAALİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir fikirden hareketle farklı malzemelerle bir sanat projesi oluşturmak

Dersin İçeriği

Sanat Üretimi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Yeni medyumların sanatsal üretime uygular. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir.
2 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir.
3 Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır
4 Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir.
5 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır
6 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır
7 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması
8 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması
9 Projeler için uygun olan malzemelrin araştırlması ve konuya uygun seçimi
10 Ara Sınav
11 Proje uygulaması
12 Proje uygulaması ve ortak eleştri
13 Proje uygulaması
14 Sunum ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Sanat kitapları, Çağdaş sergi broşür ve katalogları

Ders Kaynakları

Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar.
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir
3 Yeni medyumların sanatsal üretime uygular.
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır.
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir.
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 9 9
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 9 9
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 9 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 4 8 32
Toplam İş Yükü 339
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,56
Dersin AKTS Kredisi 14