Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eskiz ve Tasarım İlkeleri II | RSM 326 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatsal yaratım sürecinde tekniğin (malzeme, yöntem vb.) artistik üretime etkisini araştırır. Bu bağlamda malzeme hakimiyeti kadar; uçucu fikirlerin görsel formunu bulmak, deney ve varyasyon arasındaki yaratıcı ilişkinin keşfi, dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | 1-Sanatçılardan eskiz ve ön çalışma örneklerinin incelenmesi 2-Uygulamaya geçmeden önceki fikir geliştirme aşaması ve sonuç arsındaki ilişkinin irdelenmesi 3-Bir kavram doğrultusunda fikir geliştirme ve uygulama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kadraj ,boyut seçiminin tasarımla nasıl bir etkileşim içinde olabileceğini kavrar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Zihinsel olarak farklı malzeme ve yapıların bir aradalığını tasarlar. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Malzeme,teknik çeşitlilik içinde kavramsal düzeyde en uygun malzeme ve tekniğin seçimini yapar ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Kavram ile ilişkili anlatım dilini kurgular ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Tasarımlarına alternatif anlatım olanakları içinde değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzeme Tanıma Farklı Malzemelerin birbirine etkisi ve ortak kullanımı | |
2 | Farklı Malzemelerin Tasarıma etkisi ve kontrastlık oluşturmak | |
3 | Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki farklı malzemeyle tasarım ve kurgu yapmak | |
4 | Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki farklı malzemeyle tasarım ve kurgu yapmak | |
5 | Deneysel yaklaşımlar sanatçı eskizleri ve yapıta dönüşmüş eskizlerin incelenmesi espiri kopyası yapmak | |
6 | Konu seçilmesi ve tema doğrultusunda konunun ele alınması projelendirir | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Projenin Uygulanması Alternatif fikirlerin sınanması (en etkili ifadenin tasarıya yansıtılması ) | |
9 | Bir birim formun farklı mekansal etkiler içinde denenmesi sınanması | |
10 | Kadraj değişikliği yaparak aynı kompozisyon üzerinde alternatif fikir geliştime | |
11 | Mekanla birlikte ele alınan konunun uygulanması | |
12 | Farklı teknik malzemelerin aynı yüzeyde dengeli bir şekilde kullanımı | |
13 | Fikir kolajı | |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kadraj ,boyut seçiminin tasarımla nasıl bir etkileşim içinde olabileceğini kavrar. | |||||
2 | Zihinsel olarak farklı malzeme ve yapıların bir aradalığını tasarlar. | |||||
3 | Malzeme,teknik çeşitlilik içinde kavramsal düzeyde en uygun malzeme ve tekniğin seçimini yapar ve uygular. | |||||
4 | Kavram ile ilişkili anlatım dilini kurgular ve uygular. | |||||
5 | Tasarımlarına alternatif anlatım olanakları içinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |